Pepparkakescones!

Recept...
Idag blir det sconesrecept IGEN.
Men som den sconesfantast jag är...
Så måste jag bjuda på dtt supergoda Pepparkakescones receptet!

Superenkelt som vanligt och nästan dom vanliga ingredienserna...

4½ dl mjöl
2 tsk bakpulver
½ dl socker
1 msk pepparkakekrydda (färdigblandat fr Santa Maria)
75 g smör (återigen RIKTIGT smör, inget margarin)
2 dl mellanmjölk

1 eller 2 nävar russin om man gillar det, vilket jag gör...
Och jag brukar ta 2 nävar.

1 ägg till pensling.
Pärlsocker.

Blanda alla torra ingredienser + russin, sen i med smöret som skäres i små bitar, i med mjölk...
Och blanda ihop allt med händerna.
Se till att alla små smörklumpar är VÄL utblandande i smeten.
Den ska vara jämt blandad.

Rulla bollar av smeten, lägg i pappersformarna i den fasta muffinsformen.
Pensla med ägget, strö över sockret.



In i ugnen ca 15 minuter, koll FÄRGEN för den ska inte ha mer färg än så här.
Sen äter man dom med SMÖR till.
Jag har även ätit den med en god MÖGELOST på.
Det blir väldigt, väldigt gott.

Dessa scones har jag socker i smeten, det blir godast.
Så dom är lite mer BULLE-GOTTE-SCONES.
Smaklig fikastund!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0