Säkerhet går före snygghet!

Idag var min jobb-smekmånaden över!
Idag var det nog första dagen jag känt när klockan ringde på morgonkvisten:
Gud så trött jag är, jag orkar inte gå till jobbet!
Det har med andra ord blivit en "Svensson-jobbvardag!"



Ja, och här står jag och torkar håret klockan 07.30.
Jag kände mig oerhört sliten, trots att jag gick och la mig i tid, somnade i tid...
Trött som fan.

Och så stolpade jag iväg till jobbet, I GOD TID klockan 08.00, som vanligt.
Det brukar ta mig ca 25-30 minuter när jag går "genvägar" till jobbet.
Och jag börjar 08.45, så jag har alltså en kvart tillgodo för oförutsedda händelser.
Idag...
Var det GLASHALT på vissa ställen och jag fick gå med MYRSTEG för att inte dratta omkull.
Det var liksom REN IS där regnet lyckats regna bort snön.
När jag kom till gotlandradiohuset, inte lång ifrån mitt hem, inte ens halvvägs...
Då var klockan redan 08.25.
Jag skulle med andra ord INTE hinna i tid.
När jag kom till Endreväg då ringde jag till min arbetskompis och förklarade läget.
"Jag är påväg, det är glashalt, jag har knappt kunnat gå vissa sträckor, I´M ON MY WAY!"
Och min arbetskompis förstod.
Men jag kom ändå innan hennes arbetstid är slut, vi har ju överlappning en kvart, så vi hade 5 minuter tillgodo!

Jag bestämde mig för att gå "DE ÄLDRES VÄG" och köpa mig ett par...
Ja, vad heter det nu...?
Dubbar att sätta på skorna?
Ett par man sätter utanpå skorna.
Ni fattar vad jag menar iallafall, för det står still här nu.

Jag har alltså blivit SÅ GAMMAL NU, att säkerhet gär före snygghet!



Ja, för att använda ett gammalt bra, engelskt uttryck:
Better safe than sorry!
Jag vill komma i tid till mitt jobb!
Jag vill inte halka och dratta i backen och SKADA mig (ever again)!
Jag vill vara SAFE!
Alltså blir det DUBB-INKÖP på måndag!
Mycket utropstecken blev det.

Nu ska jag fixa lite kaffe, jag återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0