Dom fasta principerna...

Jobbat idag igen och nu sitter jag "allaredan" i soffan
På väg hem från jobbet...
Fotade jag lite Vintergata i Visby.





Jag fotade utan blixt, annars blev det becksvart 1 m ifrån mig.
Fint ändå tycker jag.
Obligatoriska JAG-bilden också...



Med blixt

Ja, jag kan bara gnälla vidare om hur trött jag är.
Idag är jag nästan på bristningsgränsen till trötthet.
Vid kvällsmaten satt jag och skrev ett schema till sonen imorgonbitti:
07.20 Frukost.
07.40 Tandborstning.
DIREKT därefter påklädning.
07.55 Gå ner till mormor!
Det får han faktiskt fixa EN morgon iallafall.
Sambon väcker honom innan han går till jobbet, sonen följer schemat, jag lägger fram rena kläder och skolsnacks, dukar upp bricka till frukosten imorgon ikväll...
Mer CURLAD än så, kan man bara inte bli.

För får jag inte sova imorgon...
Då vet i fan om jag överlever.
Jag ska ju dessutom jobba natt också så...
I need it.
Bara det blir fredag så jag får slappna av.

Just nu sitter vi och ser på den NYA "Karate Kid".
Lite skillnad mot den gamla goda versionen från min tid.
"Wax on, wax off, wax on, wax off..."
Mr Miuagi (eller hur man nu stavar det, LER säkert från sin himmel.
Lite TUFFARE version 2010, om vi säger så.
Jag glor med ett getöga medans jag bloggar, SAMBON och SONEN slukar den med hull&hår.
Jag tror dom gillar den skarpt.
Lite senare ska jag...
Se "Bonde söker fru" med sonen.
Ja, hur pinsamt det ÄN ÄR att erkänna det, och hur jobbigt det än var FÖRRA veckan när jag och Chifen såg det...
Så måste jag se det ikväll.
Det var ju så jobbigt så jag nästan kröp ur skinnet.
Men det var ju samtidigt intressant på ett PINSAMT sätt.
Så...
Jag ska se programmet.
Det är ju ändå snart slut på serien liksom
Så var der med DOM fasta "Inte se Bonde söker fru"- principerna!

Nu ska jag fortsätta min BILDSORTERING!
Bara år 2010 kvar, går förmodligen i ett nafs.
Eller inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0