Programmet sög!

Vi har sett Madagaskar.
Och skrattade gott, trots att vi sett den en miljard gånger.

Och så skulle vi se det här lekprogrammet "Minuten" eller vad det hette.
Ja...
Jag sa efter bara en liten stund:
Det här kommer jag inte se fler gånger.
Och den känslan höll i sig genom hela programmet.
Urdåligt och jag har SÅ SVÅRT för Peter Settman.
Han är bara inte bra!
Jo, som MANUSFÖRFATTARE, men att stå som programledare kan han SKIPPA HELT!
När jag hör hans skratt vill jag helst bli tillfälligt döv.
VILKET jag nästan har, jag återkommer till det alldeles strax.
Men hur som helst, bara för att komma vidare här...
Programmet SÖG!

Nu ser vi Twilightfiln nr 2, New Moon.
UNDRAR vem som kom på den LYSANDE idéen?
Hm...
Kan det vara mamma Madde måntro?
Ja tänk, det kan det minsann.
Jag äter PLOPP och ser på andra läckerheter på tv´n.
HUR BRA kan man ha det, jag bara undrar liksom?

Nu till min tillfälliga dövhet.
Jag tror jag håller på att få en begynnande vaxpropp i vänster öra.
Vaknade här på julaftonsmorgon och hörde bra mycket dåligare än kvällen innan.
Men när jag drar ut örat hör jag rätt bra igen.
Alltså...
Förmodligen en lite begynnande propp som hamnat på sne.
Eller mitt I min hörselgång.
KUL va?
Så det var bara att knalla in på apoteket idag och köpa revaxör för att försöka minimera partyproppen.
Det är kul NÄSTAN jämt.

Det som däremot faktiskt ÄR kul...
Det är att hormonnivån i kroppen börjar vända igen.
Jag har inte haft någon värk alls idag.
Mot ljusare tider alltså.
Nu måste jag se på filmen.
Jag kanske missar något annars


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hej och God fortsättning !



Tur det finns olika program för olika tycken,såg "Pensionärsjävlar".bara det första programmet var roligt.Sådana som är med i serien har jag aldrig stött på.Sen såg jag sista avsnittet på "Den fördömde".Rolf Lassgård är bra.Fast Beck-filmerna är bättre.

Nu blir det natti-natti.

2010-12-26 @ 22:47:05
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Jag trodde att det var jag som var gammal och less, som tyckte att Settmans program var rena dyngan. Hur sjutton kan SVT använda vår licenspengar till slikt?

Nu blev jag ju så himla nöjd när jag ser att du också tycker likadant.



Kram Ingrid

2010-12-27 @ 08:12:56
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Ingrid, nej du är inte gammal o less, man blir less på Settman.

Han är inte bra! Kramkram

2010-12-27 @ 18:39:49
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Mi, det där Pensionärsjävlar är inte "my cup of tea" heller.

Det ska föreställa humor, men jag har sett ETT program och skrattade inte en enda gång.

Det är inte gamlingar som är med i programmet utan yngre förmågor som ska föreställa pensionärer, uruselt.

Har ju själv jobbat inom äldrevård och har heller aldrig stött på en enda åldring som betett sig sådär.

Men det ska föreställa humor som socialt expriment!

Kramkram

2010-12-27 @ 18:47:15
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0