Strössel har skitit i det berömda blå skåpet!

Örat.
Det kliar som om en MYRSTACK flyttat in!

Annars så har dagen gått i VÄNNERS och fyndandets tecken.
Jag och sonen promenerade iväg hemifrån vid 11.30- tiden, bytte en av mina julklappar.
Sen mötte vi upp bästisen Klokboken på Créperiet och åt lunch.
Och vilken lunch sen...
Jag är faktiskt FORFARANDE MÄTT.
Ja, jag vet att klockan är 17.45, men så är det faktiskt...
Jag är fortfarande mätt.
Det blev en GOD proppmätts-lyxlunch med kaffe och gratis tryffel på det.
Vi hade det mysigt och trevligt som tusan.

Sen promenerade sonen och jag hemåt igen, via Katthemmet där jag hittade MASSOR med nyinkomna VIRKBÖCKER och virkhäften!
Och inte nog med det, det var ju HALVA PRISET på allt också, herregud.
Problemet var att vi hade skitbråttom, för sonen skulle på fotbollsturnering i Klintehamn.
Jag köpte 3 böcker och sen hem och lämna av sonen som skulle bli upphämtad.
Jag drog vidare till ÖB och handlade.
Sen tillbaka till Katthemmet där jag köpte 1 bok och ett häfte.
Ner till Klokboken, vi skulle ut och gå en sväng i det fina vädret.
Men vi blev sittandes och pratandes, väntades på en bästis till och sen gick vi alla tre en kortare sväng.
Så hann jag även med lite handel på Ica också.
Maten blev upphämtad, men jag gick sista biten hem!

Nu sitter jag i soffan, dricker kaffe och känner att jag haft en mycket BRA DAG!



Sambon är med sin kompis och bowlar, äter middag.
Sonen är väl på hemgång från Klintehamn.

Jag ska skvallra vidare om min moster...
Min kusin, kära Syster-Yster har precis som vi en kanin, samma sort och kaninen heter Strössel.
Strössel är lika mycket HUND som våran lille älskling.
Och till och med mycket lugnare än Leo.
Nu har kusinen dragit till fjällen och i kvar i huset bor hennes mamma, min moster, som ska sköta den lille hårbollen!

Via facebook frågade sen min kusin mig på juldagen om jag kunde hjälpa hennes mamma att kanske byta åt kaninen/hjälpa till om det behövdes?
Apselut, sa jag.
Men fick sen ytterligare ett litet inlägg att det inte behövdes, för nu var kaninen Strössel och moster bästisar!
Okidoki, va bra då, tyckte jag!
Och tänkte samtidigt:
Va skönt att Strössel och moster blivit kompisar, min moster som varit så ANTI kaninen förut.

Så hade jag precis kommit hem här förut...

Och min mamma ropar upp i trappen:
"M-A-D-E-L-E-I-N-E!!!!"
Ja!?
"Kan du komma ner är du snäll, snabbt!"
Jaha, tänkte jag, vad har hänt nu då...?
Ja, vad?
"Jo, syrran ringer här nu, hon har precis bytt på kaninen och HAN BET HENNE!
Är det FARLIGT?"
Och så lät min mor OROLIG på rösten.

Jag kvävde ett skratt och kvävde impulsen att svara:
VA?
Har kaninen bitit henne, åh herregud, ja det är skitfarligt!
Tamkaniner bär på en risk att ha TAMKANIN-RABIES, och jag vet inte om Strössel är vaccinerad mot det.
Dessutom kan dom ju ha MYXOMATOS...
Så det är lasarettet DIREKT!!!!

Men, så får man ju tänka på att min moster närmar sig 80...
Så hade jag nu sagt det där, men sen även sagt att "Jag bara skojade", då hade hon nog oroat sig ÄNDÅ.
Hon är liksom lite ängslig av sig.
Så jag vågade inte.
Jag sa:
Nä, (Sonens namn) blir biten titt som tätt av Leo, det är ingen som helst fara, bara badda med lite sprit.
LÄTT överdrift för sonen blir inte biten särskilt ofta, nån gång när han varit extra PÅ bara.
Men eftersom moster då ÄR lite ängslig, var det lika så bra att överdriva.

"Jaha, va bra då", mamma vidarebefodrade informationen till sin syster och jag tänkte:
Stackars Strössel, nu sket han VERKLIGEN i det blå skåpet vad gällde fortsatt VÄNSKAP mellan honom och moster.
Det som möjligen blomstrat upp, dog idag omedelbums.
Han kommer INTE få fler chanser



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0