Halvspader & Gott nytt år!

Jag har jobbat, kommit hem och nu hoppat i myskläder!

LIVSFARLIGT!!!!
Jag borde hålla igång och göra en massa, men jag orkar inte.
Jag har blivit en ENERGISK brutta på dagen, som sen förvandlas till en SOFFPOTATIS efter klockan 17.00.
Helt hopplöst.
Nästan som prinsessan, när klockan slår 00.00 då förvandlas hon till Askungen.
När den Energiska kör i 190, och klockan slår 17.00, då förvandlas jag till en...



Soffpotatis!

Ja, och nu när jag suttit en stund...
Jag är så trött så jag nästan dör!
Och hungrig.
Nä, nu ska jag inte klaga mer, jag hoppas tiden går fort tills vi ska iväg.

För att undvika KLÄDPANIK, bestämde jag direkt att jag skulle köra samma klänning som på julaftonen.
Ska jag nu börja rota runt i min garderob får jag väl spader.
Jag BÖRJADE med att sätta på mig blåmesklänningen och fick HALVSPADER.
Jag tycker ju den är JÄTTEFIN, varför tycker jag inte det så fort jag sätter på mig den?
Och när Mat-Tina hade på sig den på tv, var den ju jättesöt.
Nä, jag kände bara att det fick bli julaftonsklänningen, annars hade jag gått igenom hela rasket.
Jag orkade bara inte.
Klänningen är nu nystruken.

Jag är i halvkoma.

Sonen är överlycklig, sambon har fixat & trixat lite till med den gamla datorn och den går som smort.
Han har till och med Spotify nu, oj så skoj!
Ja, han får väl sitta där och häcka någon dag till med SIN DATOR, nyhetens behag...
Men sen är det dom gamla vanliga begränsningarna som gäller.
MAX en timme veckodagar och MAX två timmar på helg.
Han brukar inte ens sitta så mycket vid datorn i vanliga fall, men nu är det ju skillnad.
Han har ju sin egen.
Och den är dödstyst.
Ja, ja, men hellre att jag köpte en ny och har lagt allt viktigt på en hårddisk, eller vad det heter, så kan den där gamla skrutten braka ihop när den behagar.

Jag är i superkoma.
Konstigt att jag fortfarande kan skriva...


Nåväl, nu ska jag gaska upp mig.


Hoppas alla får en härlig kväll.
Vi ses NÄSTA ÅR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0