Disciplin-projektet...

Tillbaka...

Fick några timmars eftermiddagsmys ihop med sonen som bara huxflux dök upp här.
MYSIGT.
Vi satt i soffan och såg ett program om människans evolution.
Innan "Lucy" och efter "Lucy".
Väldigt intressant, och sonen satt till och med och ANTECKNADE.
Ja, alltid lär man sig något, tack gode gud för utbildningsradion!

När det programmet var klart började vi surfa på nätet efter hundkennlar som föder upp King Charles CS.
Det fanns faktiskt en sida där man kunde hitta bara såna uppfödare.
Och vi kollade in stockholmsregionen.
Blir vi FÖR otåliga så kanske det blir en hund från ett ställe närmast.
Till våren då alltså.

Nu har pappa hämtat upp sonen och jag mätte nyss den svarta sjalen.
20 cm kvar, det är typ 5-6 VARV, den är alltså snart klar.
Jag bestämde mig för att inget annat handarbete görs INNAN den är klar.
Jag tar bara en bloggpaus först.
Känner mig som en av mina bästisar som hatar att städa.
Och när hon bara inte står ut i städandet längre, då plockar hon upp telefonen för att förlänga lidandet av att aldrig bli klar med städet.
Ringer en livlina, en vän.
SÅ...
Gör ju inte jag i städsammanhang, men väl i tråkiga "Nu-har-jag-gjort-för-många-av-samma-sort-handarbeten".
Jag flyr till bloggen
Jag behöver en andningspaus.
Hade jag förmodligen inte behövt om det var den nya söta mössan jag börjat på.
Då hade jag inte haft tid att blogga alls.
Men nu har jag bestämt mig för DISCIPLIN.

Så var jag ju iväg och köpte stjärngossegrejerna.

Hittade på Åhlens för 55 pix, DYRT tyckte jag.
Men lika bra att köpa och leverera så det är klart sen.
Jag är ju redan 1 dag sen liksom, det skulle varit inne igår.
Kommer till skolan, träffar fröken och när jag frågar om jag ska hänga strut och stjärna ihop med linnet säger hon:
"Oj, har du OCKSÅ KÖPT.
Ja, jag har glömt att säga till föräldrar att ni inte behöver köpa sådant, vi har det på skolan!"

Jag kände hur mitt JUL-LEENDE stelnade och jag tänkte:
Jaha, det var dom 55-välbehövliga-småslantarna rätt ner i sjön!
Gud så töntigt tänker väl ni, men NEJ...
Jag är inte gjord av pengar ännu, varenda krona räknas så här i juletid!
SUCK!!!
Ja, ja, inte mycket att göra åt, jag lämnade strut & "trollspö" (som sonen säger) och gick.
Nä, nu ska jag återgå till DISCIPLIN-projektet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0