Yttreyttre rymden!

Nä, ingen hade svarat på mitt förra inlägg, alltså har jag RÄTT då tydligen.
Visste jag väl... 

Min mor och jag...
Ibland fattar jag INTE att jag är sprungen ur hennes kropp.
Det enda jag själv kan se att jag har fått från henne är:

1. Städmani/Pedanteri.
(KAN ju vara bra iofs när man har slarviga anhöriga)
2. Omotiverade, hysteriska gapanfall.
(min mor vill GÄRNA kalla det HETT TEMPRAMENT, men det håller jag numera inte med om)
3. Högt röstläge.
(ganska kopplat till det förra, men även i vanligt, dagligt prat och vid festligare sammanhang)
4. Omvårdande person.
(Trot eller ej när det gäller mig ;)

Ja...
Sen var det nog bara en sak till:
Min mamma TALAR BOKSTAVERANDE när hon vill understyrka VIKTIGA SAKER.
Jag...
SKRIVER med BOKSTAVERANDE ORD när jag vill understryka viktiga saker.

Annars...
Hon kunde lika gärna komma från en yttre galax i Yttreyttre rymden och jag...
En innre galax från Innreinnre rymden.
Och detta skriver jag med andledning att vi haft en liten "diskussion" här på morgonkvisten och jag ställde mig frågan efteråt:
VEM ÄR HON?
VEM är jag, HUR kan vi vara så djävla olika när vi båda två är uppfostrade av MORMOR?
Eller så är det det klassiska "Mor & Dotter-förhållandet", eller så är jag bara MEST lik min far.
Go figure.

Min mor och jag ska snart iallafall ut och börja köpa lite julklappar vid 10-tiden.
Det ENDA vi kunde enas om...
Det var att vi skulle promenera ner på stan.
Eller nä...
Mamma ville ställa bilen vid Atterdags (50 meter härifrån...) och jag tyckte det var VÄLDIGT ONÖDIGT.
Det...
Tyckte inte hon.
Det kommer nog gå FINTFINT det här med julklappsinhandlingen.
Eller inte.
Jag blir nog förvånad om det går bra.
Hjälp.
Återkommer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0