En Konstnär!

Idag la jag Lazy Lördag åt sidan och startade upp Sporty Söndag!

8 km Vibblerunda och sedan hem och förberedde mat, dusch...
Sedan satte sig jag och sonen och målade.

Och då måste jag hoppa tillbaka till igår...
Sonen och jag satt och målade en stund innan Melodifestivalen.
Och sonen säger:

"Mamma, du, jag ska nog inte bli polis längre, jag ska bli KONSTNÄR!"
Jahaja, låter väl ypperligt, tycker jag apselut att du ska bli.
"Ja, det är det ENDA jag tyckt om att egentligen göra i hela mitt liv, måla, jag vill bli konstnär!
Jag kanske kan jobba lite som polis också men...
Jag vill måla och skapa!"

Och jag tänkte:
ÄNTLIGEN!!!

Jag visste väl att så många års målande, suddande och pysslande vid köksbordet skulle ge utdelning NÅGON GÅNG ;D
Han har aldrig uttryckt sitt gillade heller för sin egen konst så mycket som han gör nu.
Förut har han aldrig tyckt sig bra nog, och allt ska vara perfekt...

Så är han inte nu.
Han bara skapar, skitsamma hur det blir.
Igår sa han till och med, när han målat en val, att den var snyggare än någon av mina teckningar!
DET kallar jag framsteg och självförtroende på "G".



Valen.

Det han har sagt förut, på föräldrarsamtal är att BILD är hans roligaste ämne i skolan.
Redan innan han ens hade bild som ämne ;D
Men nu, nu har min son börjat bejaka sin konstnärliga talang lika mycket som när han var liten.

Jag känner på mig att vi har en blivande "Picasso" i familjen :D

Han har även önskat sig en massa nya pennor och teckningsböcker, så nu vet iallafall jag vad jag ska köpa i födelsedagspresent.

Så såg vi ju Melodifestivalen igår och var alla överrens om att det var mycket bättre kvalitet än förra veckan.
Jag hade startnummer 6 Andreas Johnson , nr. 5 Pauline och nr. 1 Saade som favoriter.
Alla gick vidare och jag tror att Andreas Johnson vinner hela rasket!

Skojigt var det faktiskt också, vi skrattade gott åt Meltzer och Måns när dom gjorde parodier på forna programledare och när Dolph gjorde sin :
"Jag ska rädda Melodifestivalen sketch" då garvade vi ännu mer.

Dolph som Terminator åkandes på någon löjlig manick och sedan klä ut sig till "Kakflicka" väldigt kul.
Christine som Anja var ännu roligare!
Nä, vi hade kul igår och bra låtar var det.

Som "Alla Hjärtansdagsmys" var vi hela familjen på Ringduvan och fikade.
Nu ser vi King Kong, lite söndagsmatinée.

Värken har varit låg idag också.
Jag hade värk när jag steg upp, men efter promenaden lossnade det faktiskt.
Skönt.
Stolarna på fiket är ju inte att leka med, men i och med att jag bara satt en halvtimme, har jag vilat bort värken nu.
Nu ska jag återgå till filmen :D
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0