Godisspionen, sin son upp i dagen...

Sonen kom ju hit en stund förut idag.

Fritids skulle åka pulka i Tallunden och sonen gick med fritids dit och sedan hit!
Tror ni någon personal ringde?
Nej.
Inte till mig iallafall.

Så dumt av dom, för deras skull tänker jag...
För Pittbullen lär visa sin fula käke vid nästa besök på skolan.
Igen.
Vad fan sysslar dom med?
Nåväl, jag fick en mysstund med sonen i två timmar, innan pappa kom och hämtade.

Och så följde jag med sonen ner i trappen för en avskedspuss.
Sonen säger:

"Vänta här, jag ska bara gå in och säga hej då till mormor".
Ok, säger jag och han försvinner in till morsan.
Så hör jag:
PRASSEL, PRASSEL, PRASSEL..

Jag smög in och sonen står i morsans biblotek och SMASKAR i sig hennes GODIS!!!
So mutch for saying good bye to granny ;D

Godisspionen:
Jaha ja, skulle inte du gå in och "säga hej då" till mormor???
Godistjuven:
"He, he, he, jo, men jag KOM ALDRIG så långt".
Godisspionen:
Nä, jag märker det!
Låt bli hennes godis nu, du äter ju upp allt, sjas, sjas, ut till pappa nu.
Godistjuven snodde med sig en till...

Godisspionen gick STRAX efter, men först snodde Godisspionen en godis också ;D
Sådan son, sådan mor!
Det är LÄTT att vara PRÄKTIG när ingen ser...

Något som förvånat mig MYCKET idag däremot, är reaktionen i media på Uppdrag Granskning igår!

Jag skulle egentligen börja se en film, "Coco Chanel, livet före Coco", tror jag den hette.
Men jag vek lite tvätt och hade på Uppdrag Granskning.
Blev helt fast i programmet och helt förfärad, förargad, förbannad!

Ryssarna har tydligen dumpat kärnavfall och kärnvapen precis utanför Ryssnäs på Fårö,
på svenskt vatten.

Spelar egentligen ingen roll att det var PÅ SVENSKT vatten, det hade varit lika illa om det varit utanför Lettland, ÖSTERSJÖN bor vi ju alla runt ändå.
Detta skedde 89-2000, när ryssarna var tvungen och stänga sin millitärbas i Lettland.
Det dom inte "orkade" ta med sig till Ryssland, dumpade dom alltså vid Ryssnäs!

Jag satt och bara RYSTE av obehag,  och ännu mer när man fick veta att:
Millitären visste om det...
UD visste om det.
Och naturligtvis REGERINGEN.

Och det har inte sagts ett ljud utan det har HEMLIGSTÄMPLATS.

Plus att SANERING aldrig hade varit aktuellt för det skulle vi aldrig ha råd med, det var FÖR mycket avfall...
Locket på och så låtsas vi som vet om det, att det INTE FINNS!
Tills någon nu tjallar.
För nu ska nämnligen en fiberkabel, som har med gasrören att göra...
Grävas ner PRECIS i samma område där avfallet ligger.

Och så idag, jag hade faktiskt förväntat mig att det skulle bli RAMASKRI!
Jag trodde att det skulle stå stora rubriker i tidningarna, att det skulle talas om det på nyheterna...
Folk skulle ställas mot väggen...

En huvudrubrik i GT, en halv sida i tidningen.
Ok, nyheterna då?
Nä, INGET på morgonen, ett litet inslag NU på Östnytt á la en ½ minut.
Dom bara nämde det som hastigast.
Aftonbladet hade en LITEN, liten notis i tidningen.

Oj...
Var jag den enda som blev upprörd av det här?
Är jag den enda som tappade hakan och blev skiträdd?
Jag tycker det känns obehagligt bara när jag skriver ner dessa ord.

Hur mycket kärnvapen avfall är det?
Hur farligt är det?
Jag gissar VÄLDIGT farligt och knappast VÄL "paketerat" om man känner Ryssen väl...
Vad händer om det börjar läcka ut i havet?

Varför reagerar inte ens VÅRA politiker?

Jag hoppas verkligen på en uppföljning imorgon, iallafall av dom LOKALA medierna.
Dom kanske blev lika chockade som JAG, så dom behövde lite tid att REAGERA på?
Jag väntar med spänning på morgondagen och tidningar och tv-nyheternas GRANSKNING av det hela!

För det måste det väl bli?
Vad gäller mig så känner jag iallafall att det är ganska angeläget att få svar på vad det är för skit dom dumpat och NÄR det ska saneras...
Plus en massa, massa annat!

Media, upp till bevis, kan ni skriva spaltmeter om ett sketet prinsessbröllop, kan ni väl skriva om det här också.
Känns lite mer PRIO liksom.
För övrigt, har ni missat programmet, gå in på SVT Play och se det, eller se reprisen.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0