Magsår!

Jag håller ta mig fan på att få MAGSÅR här!!!!

Ringde VC och ville veta vad som hänt(?) med mina röntgenbilder.
Sköterskan kollade, NEJ inget svar.
Jag blev djävligt snarv och sa att nu har det gått tolv dagar...
Jag håller på att GÅ AV ångest och undran här, NÄR får jag svar???

Hon sa:
"Du, jag ringer direkt till röntgen nu och kollar, jag håller med, det har tagit väldigt lång tid."
Vi sa HEJ, och hon skulle ringa tillbaka snabbt.

Tre minuter senare ringde hon tillbaka och sa att röntgensvaren var klara.
Men...
Dom hade inte blivit SIGNERADE.
Alltså kunde dom inte lämna ut svaren idag.
Röntgen skulle se till att dom blev signerade och så skulle VC få svaret IMORGON!

Jaha, effektivitet när den är SOM BÄST, kläckte jag ur mig.

"Ja, det kan bli så ibland, fick jag till svar."

Mhm.

"Doktorn ringer dig imorgon klockan 08.00 och då får du svaren, ok?"

Ok, jag har ju liksom inget VAL.
Sa jag, och skrattade.

Varför, ja, kan man känna sig mer än uppgiven när SJUKVÅRDEN jobbar i SNIGELFART?
Tack & Hej, Leverpastej!

Så nu sitter jag här och försöker hålla ångesten på stången.
Det går INTE så bra.
Men jag har inget val, vad är ett dygn när jag redan väntat 12 dagar...
En fis i rymden.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0