Nytt & gammalt.

Sjal till mig själv klar, lägger dock in en GAMMAL bild.
Orkar inte knäppa någe nytt som jag redan har 1 miljon bilder på ;D



Fast det måste på fransar, och dom vill jag ha rivna, inte klippta.

Det ser så prydligt ut med klippta fransar och det vill jag apselut inte ha.
Så jag behöver en "Riva fransar assistent" för det kan jag inte göra själv.
Då dödar jag min nacke :(

Jag antar att jag får engagera min kära mor eller kära sambo någon dag.
Vad GLAD den UTVALDA "Riva fransar assistenten" ska bli ;D
(Misstänker INTE, men det bryr inte jag mig om, just do it ;)

Jag ska börja på en ny sommarhalsduk i merceriserat bomullsgarn nu.
Jag gjorde ju en i mohaigarn för några dagar sedan och nu ska jag testa i samma garn som halsduken på HM.
Fast tunnare.
Eftersom det är merceriserat blir det lite glansigare också.

Alltså inte jätteglansigt, men med lite lyster :D
Valde en färg som passar både blondiner och brunetter.



Den är rosalila, lite mildare och mer dragning åt rosa än vad det blev på bilden.
Men det är svårt att få till rätt färg när man fotar.
Jag testar så får vi se vad resultatet blir.

Så har träsjalspännena som jag beställde kommit.
Det var INTE samma som på bilderna, MEN...
Dom var fina ändå.
Jag är nöjd trots allt.
Så en har jag tagit själv och en säljer jag i butiken.
Om nu någon vill ha förstås.

Så till lite samvaro...

Jag satt här och funderade på att faktiskt gå ut på Facebook, bland vänner och bekanta och kolla om inte någon/några vill vara med och starta upp en stick/virkgrupp.
Att man kunde träffas någongång i månaden och handarbeta och snacka lite skit ihop...
En grupp med likasinnade...

Så häromdagen ringde en av mina arbetskompisar och undrade om inte jag kunde lära henne och sticka något enkelt.
Hon hade väl stickat något projekt i skolan någon gång, och ville börja igen.
Och så specifiserade hon vad hon ville göra.

Jag gav henne en liten "shoppinglista" med sticksaker hon behövde köpa in...
Och så sa jag att hon kunde få överblivet garn av mig att testa på först, så slapp hon öva på "fin-garnet" tills hon fattat galoppen ;D
Så bestämde vi att hon skulle komma över någon dag eller kväll på "lektion" framöver, när hon köpt det hon behöver.

Nu kan ju inte jag sticka så mycket utan att få värk, men LÄRA ut kan jag ju göra, och visa:D

KUL tänkte jag, och tankarna på att starta någon liten handarbetsgrupp kom upp igen.
Detta var igår.

Så idag, var jag och fikade med en kompis.
På sluttampen av vår fikastund så börjar HON prata om att hon och två vänner funderat på att starta upp någon liten handarbets/pysselgrupp!
HA!!!
Precis vad jag funderat på att göra också.
Och så sa jag att jag varit sugen på att gå ut på FB, och söka.
För jag har ju ingen i min närhet direkt, trodde jag ju iallafall ;D

Jag är PÅ, sa jag, och jag har nog KANSKE en till som är intresserad och tänkte på min abetskompis.

Så, kanske det blir så nu då, att vi får ihop en handarbets/pysselgrupp.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0