Stickor!

Jag kan bara kort kontstatera att jag blivit OS-änka!

Sambon har ALL ledig tid bosatt sig i sovrummet och glor på OS-TRAMS ;D
Han pratar knappt med mig, vill inte se på NÅN tv eller film med mig på kvällarna, han är hjärntvättad av OS.
Hockey hit och Anja dit.
Kalla & Ferry, medaljer och krascher.
Kul.

Enda trösten är att det är ju över snart, men jag kanske inte ska klaga FÖR mycket...

Sambon är ju ÅRET om, VIRK-&-STICK- änkling, och när han vid vissa tillfällen försöker prata med mig, skriker jag:
TYST, jag räknar MASKOR!
Eller:
TYST, jag räknar VARV!
Eller:
TYST, jag räknar STOLPAR!
Eller:
TYST, i största allmänhet ;D
Stackars sambon...

Ja, nä, han kan väl få ha sina SPORTVECKOR någon gång per år ;D
Fast just ikväll, kände jag mig lite ÖVERGIVEN.

Men som plåster på såren har jag UTMANAT min nacke!

Jag tog fram stickor nr 10, och ett fint brunt Milanogarn till "Åremössan".
Jag behöver en ny mössa för min gråa har jag SPORTAT mig ganska svettig i nu så...
Den känns inte så fräsch att ha till vardags.

Att sticka med så pass tunga stickor, FASTÄN dom är av plast, TÄR på nacken.
Men...
Jag har bestämt att jag ska göra några varv varje kväll, innan läggdags, då är värken borta efter jag sovit.
Man får inte vara dum :D

Så IDAG har det blivit premiär av lite stickning.
Då kanske det tar en vecka att bli klar med mössan, i vanliga fall gör jag en sådan på typ 4-6 timmar, men det fixar jag ju inte nu som sagt.
Och jag vägrar dessutom gå och köpa en mössa, denna mössan är förövrigt den varmaste jag haft, och MINST KLIIGA.

Man ser ut som ett troll, men man är VARM iallafall ;D
Så TROLL-MÖSSA på "G", hurra!!!
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0