Typiskt mig!

Ja, det är väl så TYPISKT mig...

Några varv blev MÅNGA varv på mössan jag började på igår.
Jag har väl gjort 1/3 del typ.
Ont i nacken när jag la mig och halvont idag.
ÄNDÅ...

Tog jag upp stickorna och gjorde ett varv till så fort jag kom upp.

Och det kliar verkligen i STICKNERVEN ska ni veta.
Jag har plockat upp sommarhalsduken som jag virkar men jag känner bara:
Mössa, mössa, mössa, mössa...
Jag antar att den blir klar idag iallafall.
Behöver man en ny mössa så gör man ;D

Så har jag engagerat morsan till att riva fransar till min egen sjal.
Och hör o häpna, mamma vart GLAD för uppdraget :D
Mamma är ju annars INTE känd för att gilla handarbete men hon sa glatt:
"Jamenvisst!"
Bra.

Pratade med sonen igår också.

Han hade haft en toppendag i skidbacken och sedan hade dom åkt och badat på ett stort badhus.
Sonen hade halkat och slagit upp ett sår på knät och skiddagen idag var "i fara" för honom.
Han hade ont :(
Trist...

Det som var ÄNNU tristare att han mitt i samtalet säger:
"Mamma, du har väl bokat biljetter till Norge och Melodifestivalen?"

Eeeh, nej gubben, det har jag inte, men det får vi prata om när du kommer hem.
"Va, men DU HAR JU LOVAT att vi skulle åka!"

Jo, men det här jag vi ju redan pratat om att vi kanske inte kan åka DELS pga av min nackskada.

Jag kan knappt åka ett snabbt ärende på stan i bil utan att få ont.
Så att sitta och bila till Norge går inte, det fixar inte min nacke.
Då måste vi flyga och...

"Du har ju lovat mamma..."

Jag är hemskt ledsen men vi har inte kunnat spara några pengar för jag har INTE, KNAPPT, kunnat ta mig igenom en enda månad utan att behöva låna pengar från Denny.
Vi har inte råd, men du vi får prata om det här när du kommer hem, ok?
Vi kanske kan åka till stockholm och hitta på något kul där i vår?

"Amen vi skulle ju till Norge, det här var ju världens chans sa du ju..."
Mmm, men då hade jag en frisk nacke, nu har jag en halvfrisk nacke och då går det inte.
Och så la vi ner den diskussionen.

Känns ju SÅDÄR kul alltså.
Här hade vi faktiskt en chans att åka iväg och göra något SPEKTAKULÄRT med sonen, så sumpade jag det rejält i Skara.
Jag skulle vilja skriva THE F-WORD, men jag avstår, ni fattar vad jag menar.

Nu ska jag ringa ner till morsan och så blir det syjunta en stund ;D
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0