Att se OS och att göra OS.

Idag är en sådan där dag som man bara önskar ska ta slut!

Jag är så in i dödens trött och inget idag har lyckats pigga upp mig.
Inte fem miljoner koppar kaffe, promenad, mat, handarbete, ensamtid.
Inget, jag har sovit för lite helt enkelt.
Kommer se på tv till klockan 21.00, sen går jag och lägger mig.

Mamma har rivit det sista av fransarna till min sjal så nu är den helt klar :D
Ska jag nu på FIN-KALAS i framtiden, kan jag ha en FIN-SJAL signerad mig själv.
Perfekt!

Jag har även börjat på en ny mössa när värken la sig här på eftermiddagen.
MEN...
Nu ska jag bara göra några varv per dag och inte överdriva.
Jag gjorde 4 varv och sedan har jag plockat upp min virkning igen.
Och vilken djäkla skillnad det är alltså, virkningen känns knappt om jag jämnför.
Uppallade armar gör STOR skillnad, TUR att jag ändå kan göra det :D

Förresten hittade jag...



Mönstret på svenska OS-mössan i Aftonbladets nättidning!

Sambon tipsade att den var i tidningen igår och idag sökte jag på nätet, och VIPS, där var den :D
Kan man ju göra i lite andra färger, restgarner...
Sambon SER på OS, jag GÖR OS!
Voilá ;D

Så har jag nått en lösning på Disney-problemet.
Jag har bestämt mig för att KIDNAPPA med mig sonen på filmen "The Princess & The Frog"

Han kommer ju uppenbarligen inte gå med frivilligt, så nu har jag och en av mina bästisar bestämt oss för att BOKA biljetter till oss och kidsen.
Och sedan kommer JAG, som har stora problem med att få med min son på en "tjejfilm", låtsas att vi ska...
Göra något JÄTTESPÄNNADE, hemligt och kul...
Och så blir han överraskad av att vi ska gå på bio :D

Inte en HELT lyckad plan FÖRMODLIGEN...

Han kommer nog bli skitarg ;D
Men då kan jag å andra sidan säga att jag BJUDER honom på "Alice i Underlandet" OCKSÅ, med hans nya stora IDOL Johnny Depp VECKAN efter.
(Muta, muta, muta ;)
Och så kommer han FÖRHOPPNINGSVIS tycka att TJEJFILMEN är rolig och bra när han väl har sett den.

Man får ju inte vara dum, eller så är det PRECIS just det jag är ;D

Imorgon får vi se om F-kassetanten ringer.
Jag har börjat på en lista till mötet och den börjar bli...
Rätt lång redan.
Sticka lugnt.



Kommentarer
Postat av: Tove

Åh, jag som skulle tipsa dig att det fanns på DN hur man skulle sticka mössan eller så tänkte jag skicka den per brev! :) Kram!

2010-02-21 @ 20:32:32
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Tack söta Tove!!!

Denny var dock snabbare denna gången.

Jag funderade på att göra en i gul, grön och röd till Joar, men jag antar att hans pappa inte skulle gilla det ;D

Kram tillbaks.

2010-02-22 @ 10:22:27
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0