Vilken tur...

Vilken tur att jag gick igår ändå...

Jag var på vippen att INTE gå faktiskt pga TRÖTTHETEN.
Men jag spottade upp mig och gick och fick en trevlig stund med mina arbetskamrater.

Det som var på MINUS-KONTOT...

Nu känner jag mig som Tony Irving som berömmer och sedan kommer med sitt:
"Meääään..."
På minus-kontot var SÅKLART:
STOLARNA!!!
As always, mitt enda egentliga STORA problem nuförtiden, och ett stort TJATOBJEKT här på bloggen!
Men jag BORDE ha letat upp kuddar I BÖRJAN av middagen istället för slutet.
Jag fick "The Värk From Hell", icke så otippat från min sida, MEN...
Jag hade det trevlans, SÅ det var det värt!!!!

Och en sak till...
Borden vi satt vid.
Vi satt i spegelsalen och det var STORA runda bord.
FÖR stora, kunde jag och en av mina arbetskamrater konstatera när vi åkte hem.
Man "NÅDDE" liksom inte varandra, det var för stort avstånd.
Svårt att kunna prata med dom som satt tvärs över utan att behöva skrika :(

Runda bord är ju annars bra, dom är ju till för att alla ska kunna konversera med varandra, men dom här var som sagt stora och då satt vi långt ifrån varandra.
SYND.

Men på pluskontot var ändå att det var trevligt att gå på middag ihop, att träffa sin fd arbetskompis som "fick sluta" vid jul (tror jag det var), hon satt vid oss med två av sina nya arbetskamrater.
Vi fick god mat, vi fick blommor, dom som jobbat länge fick även pengar, och ja...

Ett lamt tal till oss om hur trist att vi lämnar kommunen och trist att det blivit som det blivit TYP...

Skit samma, till nästa år lär det bli det TUFFA året för alla brukare, om man inte får en heltid kan MAN inte jobba kvar...
Förmodligen.
Skit i det oxå.
Jag var glad att jag gick men hade sådan värk när jag kom hem, så jag var i mordstadiet.

Jag gick och la mig omedelbums men somnade inte förrens vid 01-tiden.
Vaknade idag och var ÄNDÅ fairly PIGG :D
Och lite eftersläpande värk MEN INTE farligt.

Vad mycket MEN det blev, på liten tid ;D

Idag ska jag till läkaren, prata om mig själv och Mr Whiplash;D
Kul, och ja, jag kommer ÅTERKOMMA med en POSITIV lista som jag låg och klurade på igår.
På pluskontot är att det blir en bra dag idag, har JAG bestämt.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0