Avslappningsgrejsimojsen...

Och...

Dagen, blev som följer:
Jag fick värk som fan här!
MEN...
Jag testade faktiskt avslappningsgrejsimojsen OCH...
Det gick tillbaka till LÅG värk.

Och jag låg och tänkte på:
Mönster och GARN under avslappningen.
Funkade ju för fan :D

Så kom sambon hem på sen lunch.

Vi RÖK ihop, kort och hetsigt och:
BAAAAAM!!!!
Värken var tillbaka på FULL VOLYM!
Ok, tänkte jag...
Teori nr Sist, stämmer fasen i mig SKRÄMMANDE BRA!

Vilket INTE SÄNKTE mig här nu, om någon skulle tro det.
Nä, snarare TVÄRTOM.
Imorgon börjar jag med "nervsmärtemedicinen" och funkar inte det...
DÅ...
Är det till att börja jobba med det mentala VÄLBEFINNANDET!
Mental stabilitet och omprogrammering.

Jag känner nog rätt spontant att jag INTE kommer ramla ner i någon grop OM medicinen inte funkar.
Jag har bestämt mig för att börja jobba mig ur OFFERKOFTAN!
På studs.

Jag har alltså TROTS värk sedan klockan 13.30 idag varit GLAD.
(lite sur på sambon, men det har gått över nu;)
Jag har fixat, TROTS värken, att sonen hade sin kompis här.
Blev inte irriterad eller trött.
Jag bara var OK med hela situationen.

Jag plockade upp min virkning och:
Satte igång och virkade.
JAG...
Har bestämt mig för...
Att jag INTE FÅR ONT av att virka!
Och det ska jag tänka HELA TIDEN.
Jag FÅR INTE ONT, jag kan handarbeta, jag får inte ont!

För om jag fixar att virka när jag har haft mina 2 HELT VÄRKFRIA dagar...
Då FÅR JAG INTE ont!
Omprogrammenring ska SKE ÄVEN DÄR!
"Det är inte virkningen som gör att jag får värk! "
(hoppas jag iallafall)

Värken fortsatte att mala på.
Men det SKET jag i.
Värk på du, tänkte jag, och fortsatte bara virka!
Ta mig fan, JA, det gjorde jag.

Vad gör mig GLAD?
Ja, GISSA...
Alltså MÅSTE det göra gott :)
Jag har bestämt mig för att INTE sitta här och LÄNGTA.
Jag bara GÖR DET!

Så har jag bestämt mig för komedier!

Jag ska försöka se MINST en KOMEDI varannan dag, på tv eller dvd.
Om jag inte har något inplanerat vill säga.
Ett förslag från min sjukgymnast :)
Ja, faktiskt...
När vi pratade om det där med SKRATTET och vad det GÖR för mitt/"folk i övrigts" välbefinnande.
Då sa hon:
"Du borde gå till Reno och hyra lite komedier, så kan du ha en EGEN SKRATT-TERAPI."
Ja...
Ingen dum idé.

Kanske inte just nu, för jag är HELT PANK.

Men så fort pengar kommit in på kontot, så ska jag hyra en massa filmer och SKRATTA PÅ.
Bara läsa ROLIGA BÖCKER.
Inge mer skräck eller TUNGSINT (som jag annars gillar) för tillfället.
Bara LUSTFYLLT och glatt.
För läser jag om DÖD, hemskheter, misär och tragiska öden...
HUR glad blir jag då?
Inte särskilt.

Det jag inte gjorde var att knata iväg till ett p-möte och få "fylla i papper info".

Så långt sträckte jag mig inte.
Men det hade jag förmodligen inte fixat, och SITTA på stenhårda stolar...
Brukar sluta i VÄRSTVÄRK och svåra svettningar.
Det vill jag HELST undvika.

Nä, jag får be någon snäll arbetskompis om hjälp med det senare.

Men så att SÅ låter min plan förtillfället!
För imorgon har var BESTÄMT mig för att vara VÄRKFRI.
Och då blir jag ÄNNU MER positiv.

Har jag då VÄRK imorgon...
Ja, då faller säkert HELA mitt sturska, optimistiska upplägg sönder.
Som ett korthus.
Ha, ha, ha...
Ja, kanske bäst att låsa in mig på psyk ändå, och KASTA BORT NYCKELN!
Plan B...
Nu ska jag SKAPA :D
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0