Pysseldag...

Idag har det pysslats och handarbetats.
Här, Workshop soffan, pyssel och kuddar, det é livet det se ;)



Försökte mig på att få till ett sådant där blomarmband.
Två försök gick åt ...
Det blev pannkaka.

Tre ytterligare försök blev :



En grön: JÄTTEFLOPP!
Skulle föreställa en spiralblomma, ser mer ut som ett, jag vet inte vad.
En turkos: NJA...
En lila: En helt vanlig sådan blomma som jag gjort till brosch förut.
Kände mig tvungen att LYCKAS med NÅT iallafall ;)



Armband?
Nä, jag måste hitta eller komponera ett eget, annat mönster.

Så knäppte jag en bild idag, på ett ANNAT sidoprojekt jag satt igång med.

En filt av restgarn i mormorsrutor.
Blir någon ruta hit och dit.
Men nu...
Är jag lite inne på att kanske göra någon form av tavla av det istället!
Eller en sittkudde till golvet, en storkudde.
För jag är sugen på en ANNAN typ av mormorsruta till en filt, lite mer kompakt och MODERN.



Sen har jag virkat på den nya sjalen jag satte igång med för några dagar sedan.

Idag har jag förresten köpt en pärm.
Kände att jag var tvungen.
Jag har haft alla mina "Whiplash-papper" i ett stort Gotlands Kommun kuvert.
När jag la ner min senaste sjukskrivning så sprack det.
Läge att köpa en pärm så jag kan bläddra ordentligt och hitta VIKTIGA SKIT-WHIPLASHPAPPER!
Så jag gjorde mig "Whiplashpärmen" med en SURGUBBE på.

Ordning och reda, pengar på fredag ;(



Sambon är borta ikväll, kommer hem vid 21.

Jag sitter och ser "Benjamin Buttoms" eller vad den nu heter.
Och DEN är verkligen INTE BRA!
Det är nog bland den mest ÖVERSKATTADE tråkfilm jag sett.
URTRÅKIG och skitdålig.
Men, då har jag sett den iallafall och aldrig mer.
Nu ska jag virka lite till.
Sticka lugnt









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0