Dimman har lättat något...

Dimman har lättat något här...

Jag ringde Läkemedelsupplysningen (eller vad det heter) strax efter mitt förra inlägg.
Ville ha lite upplysning om hur snabbt jag skulle förvänta mig VERKAN på nervsmärtan om jag redan är GROGGY av tabletten.

Där sa en man att det tar mellan 1-2 veckor innan man kan se effekt PÅ SMÄRTAN av tabletten.
Och efter 1-2 veckor försvinner även dåsighet och illamående.
Jaha, tålamod alltså.
Jag får pröva på att vara PACKAD i ca två veckor i sträck, innan man vet åtminstone LITE om smärtan försvinner.
Packad i två veckor, det blir en NY erfarenhet om inte annat.

Försvinner den inte då...
Ja, då är det inte nervsmärta.
Såg sedan att min kompis hade kommenterat och skrivit samma sak som läkemedelsgubben så då kändes det lite mer OK, två som säger samma...
Inte kul, men jag får som sagt bita ihop så JAG får se VAD jag har för smärtor EGENTLIGEN!

Nog om den där skiten.
(förlåt)

Så har jag SKAFFAT mig en MUSA...
Ja, som jag skrev till honom idag:
"Alla STORA KONSTNÄRER har ju en MUSA.
Du är min MUSA NU!"
Jag tänkte på Carl Larsson och hans dalkullor bla ;)

Eller kanske en MUSE.
Han heter Tord.
Och jag har blivit SÅ inspirerad av Tord och hans små inlägg när han Facebookar ibland,
att jag bara MÅSTE göra små "Madde-Strips" om honom :D

Häromdagen hade Musan, jag och min F.d Storebror från Krukistiden, en disskusion om Tänder.

F.d Storebror hade väl en ROTFYLLNING på gång och Musan Tord hackade som tusan.
Efter 190 (nästan) inlägg mellan varandra var jag redan klart med min innre bild av Musan då:



Ja, han körde med så präktiga råd och stuff...
Så jag vipsade ihop denna och skickade till honom.
"The ToothFairy Flourtant".
Såååå han ;) liksom.

Så kallar han sig själv GROSSHANDLAREN!

Vissa dagar iallafall.
Och första gången jag såg det...
Så fick jag ÖGONBLICKLIGEN en herre med cigarr el pipa, runda glasögon, lite rund, käpp, gammeldags, spatserandes på stadens gator och torg framför mig.

När han vid FLERA tillfällen dessutom skrivit att han äter KORV...
Gjorde jag den här idag :D



Ja, SÅ han det också...
I min fantasi iallafall.

Nu hör ju till saken att "FÖRR I TIDEN", när han var (fortfarande är), bästis med mina "lärare" och ledsagare på Krukis...
Då brukade vi skicka "FREDAGSFAXEN" till varandra, jag och Tord.
Vi skickade var fredag ritade bilder på varandra, som vi FAXADE.
Och faxen gick ut på "Hur vi spådde" hur helgen skulle bli för respektive ritare / mottagare.
Mycket spännande...

Jag fick alltid SNUSKIGA bilder.
Och Tord var alltid FULL på sina.
Jisses.
Men nu har jag, via Facebook, ÅTERUPPTAGIT denna fina gamla tradition!
Jag började att ändra på namnet till "Fredagsmailet" men har bytt tillbaka till "Fredagsfaxen" igen.
Det är lite COOLARE tycker jag ;)
Så nu kommer ni i fortsättningen inte bara se Madde-Strips, utan även Musan-Strips.

Ja, NÅGOT måste jag ju sysslesätta mig med ;)
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0