Fem månader försent...

Jag börjar med ett HERREGUD idag igen!

Jag har så mycket att skriva om, men jag börjar med gårdagskvällen.
Jag virkade ju...
Och jag hade VÄRK.
Men jag sket i det igår, att det BRANN i nackdjävlen...

Gjorde en test.
La ifrån mig virkningen och tänke:
Jag har inge värk nu, jag har slutat virka, osv...
I ca 10 minuter.
Och värken gick från SKITONT till LÅG VÄRK.
????

Jag säger som efter nyår och i söndags:
HELT DJÄVLA otroligt!

Satte igång och virkade igen och värken kom.
Och så höll jag i princip på hela kvällen.

Så tänkte jag:
Har jag nu en djävla värk imorgon så vet jag vad det beror på!
Då har jag kanske sabbat för mig själv, men SKITSAMMA!

Men min tanke var ju hela tiden att TÄNKA att IMORGON har jag ju ingen värk.
För NU...
Ska jag bara ha värk VARANNAN dag!

Ok, alla är med på min MENTALA RESA hoppas jag.
Min egen HJÄRNTVÄTT om ni så vill.

När jag la mig så hade jag VÄLDIG värk.
Men jag låg i sängen, utan spikmatta och tänkte:
Du har ingen värk, du har ingen värk.
Och efter 10-15 minuter...
Så kunde jag plocka upp en bok och läsa en stund.
För då hade jag bara LÅG VÄRK!!!

SJUKT!

Idag, på min MENTALT FÖRUTBESTÄMDA värkfria/låg värk dag...
Vaknade jag med:
Låg värk!

Återigen SJUKT!
(Ja, det är inte bara JAG som är sjuk ;)

Idag var det så dags för PSYKOLOGEN!

Ungefär, en sådär, FEM MÅNADER FÖRSENT!!!!
Det känns som om min sjukgymnast Mr Motomoto redan GJORT det där jobbet.
Och jag ska vara ärlig och säga:
DETTA kommer inte ge mig ett smack!

För att gå till en psykolog, där det går ut på att "prata av sig"och få stöd...
Är redan försent för mig!
Det här hade jag behövt i början av september och fram till nu.
I STORMENS ÖGA, typ.

Som sagt, sjukgymnasten har redan fyllt den funktionen och även Neuroteams Inga-Lena och FRAMFÖR ALLT...
Mina VÄNNER!

Jag vill gå vidare och inte börja ÄLTA mer, i det som varit i höst...
Utan bearbeta, lära mig hantera NUTID och framåt.
Dvs KBT-TERAPI!
Jag har redan efter ett besök hos psykologen bestämt mig för att prata med min sjukgymnast om KBT-terapin som dom kunde erbjuda.

Jag försöker ju spotta i nävarna nu och gå framåt...
Då vill jag HELST INTE tänka på "BAKÅT".
Nä, så jag ger det några samtal till, tills jag får komma till KBT-terapeuten.

Efter psykologen gick jag till apoteket.
Hämtade ut Gabapentinet/nervsmärtemedicinen, jag tar första tabletten ikväll.
Så får vi se vad som händer DÅ.

So far so good...

Så hade jag fått ett litet mail här idag.
Förvånad läste jag om en BEKANTS analys av MIG.
Jag citerar en liten del av mailet:

"Hej Madde!

Jag läste din blogg häromdagen och tycker att du var lite orättvis mot dig själv när du skrev att du var en pessimist.
Du och jag känner ju inte varandra jätteväl, men jag tycker verkligen inte att du är en pessimist.
Jag skulle i såfall säga att du är EN GLAD SKEPTIKER.

En pessimist är för mig en glädjedödare som aldrig kan ändra inställning från negativt till positivt.
En pessimist sprider sitt missnöje och har en tråkig inställning till allt och alla.
En pessimist har inte förmågan att sprida glädje.
Men det har du!

DU är en glädjespridare med viss förkärlek till vass humor MÖJLIGTVIS.

Skeptiker, om du nu tror mindre bra om saker, händelser och folk från början, OCH SEDAN ändrar inställning.
Eller inte ändrar inställning.
Men då har du ju i såfall haft rätt i din instinkt."

Slut citat...
Det stod lite mer, men det var av mer "privat karaktär" ;)

Men TACK SNÄLLA "bekanting" för DOM FINA ORDEN!!!
Och din lilla analys av mig :)
Jag blev faktiskt inte bara förvånad när fick mailet, jag blev även RÖRD!
WOW!

Och du har kanske rätt.
Jag ska genast ändra mig och betrakta mig som en "Glad skeptiker" och lägga bort epitet "Glad Pessimist"!
En glad skeptiker med Pittbull-tendenser, då kanske?
Spikat!
Mental hjärntvätt ÄVEN DÄR!

Så till sist, just nu...



Ja, vad kan det vara?
Mer spännande än julafton.





Tro det ELLER EJ...

Mitt första virkade ALSTER på nästan 6 månader!
Tog ca 15 timmar, en gissning för jag har inte "klockat" mig.
Gjord på nyårsdagen, förra söndagen och igår.

En virkad röd sjal i mjukt mohairgarn, med klippta fransar.

Annars föredrar jag RIVNA fransar för att få den där ojämna, shabby-chic stilen, men DET kan jag inte göra nu.
Då sabbar jag förmodligen det SKÖRA, läkta i nacken, det blir nog för stor ansträngning att rycka isär garnet.
Det har varit en ansträngning när jag var FRISK så...
Klippta fransar vart det!

SJUKT bra, sjukt nöjd!!!!! :D
HURRA!
Jag längtar inte längre, jag GÖR!
Och bevisligen gör det mig INTE DÅLIGARE i efterhand.
Tror jag iallafall.

Har ringt min lilla sjalmodell och lämnat meddelande på hennes mobil.
Och hoppas att vi kan knäppa några bilder imorgon, och lägga ut på hemsidan.

Nu ska jag inte sätta mig och virka timme ut och timme in här, för då kanske jag sabbar något ändå.

Men jag ska göra LITEGRANN :)
Och kanske dagarna känns LITE ljusare och lättare medans jag väntar på resultat av nervsmärtemedicin-testet nu, medans jag väntar på MR så jag inte har diskbråck eller någon annan SKOJIG skada...

Medans jag väntar på att mitt NYA NORMALA liv ska börja.
Nu sak jag ta fram min STORA VIRK&STICK PÄRM...
Och välja ett SPRILLANS NYTT MÖNSTER :D
Kolla i mitt garnförråd som har dammat igen sedan augusti, och se vad jag har.

Sticka lugnt.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0