Livet definitivt över...

Vi kom iväg idag.
Tillslut...

Klockan var väl närmare 14 när vi traskade ner mot Konstmuseét.
ASKALLT!
Morsan gick med en bit, hon skulle till min moster.
Vi kom in på Konstmuseét och det kostade ju pengar.
Såklart, men IBLAND är det faktiskt gratis utställningar också!
Sonen hade dock fått gått in gratis.

Hon i kassan, känd gotländsk konstär, prutade ner inträdet åt mig till 20 kr.
SUPERGULLIGT!
Inte att jag KRÄVDE någon nedprutning ALLS!
Men jag sa faktiskt att jag inte hade råd med något inträde, och att vi bara chansat på att det kunde vara gratis.

Alltså 20 kr är ju inte mycket, men jag hade ju lovat fika också.
Och då hade vi inte kunnat fika.
Så det blev promenad till Bageriet, det var ju inte igår vi visade oss där ;)
Varm choklad och vispgrädde.
Mina sista pengar försvann.

På hemvägen så blev det en sväng in på Åhlens och Claes Olsson.
Mest för att jag ville "vinna" lite mer promenadtid och inte gå direkt hem.
När vi åker i rulltrappan på "Claes Olsson" drar jag upp mina jeanstights och vinglar till lite framför sonen.

Då hör jag:
" Ja, ramla inte nu, för då är livet definitivt över för din del..."
Och som jag skrev på FB:
Kanske min son känner behovet att linda in mig i bubbelplast eller nå´t?
Han är väl förmodligen ganska trött på olyckor och konstiga "sjukdomstillstånd" vad gäller hans mor ;)

Vad gäller värken...

Så har jag inte känt ETT DJÄVLA DUGG IDAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fatta...
Inte ETT DUGG, mer än i morse när jag hade mkt låg värk.
Den har varit borta hela dagen!
Jag har samma "Aha-upplevelse" som på nyårsdagen och förra söndagen.

Aha...
Är det SÅ HÄR jag känner mig i vanliga fall???

Hur fort man glömmer liksom, efter MÅNADER med VÄRK!!!!
Jag hoppas att det är medicinen kanske som ger verkan.
För då kan framtiden te sig ÄNNU lite ljusare.
Jag är himla glad iallafall och ska vara vaken LÄNGE ikväll, för att suga ut det "GÖTTASTE" i att vara värkfri.

Ifall...
Jag vaknar med värk imorgon.

Ikväll, nu, ska jag VIRKA :D
Och så ska jag förmodligen se "Bruno" med Sacha Baron Cohen.
DEN...
Kommer förmodligen ge mig skratt-terapi och LITE "åh nej"-känsla.
För det är ju en film i Sacha-anda där han driver med det amerikanska folket...
Och "Bruno" handlar ju om homosexfobi.
Kan bli DÖKUL ;)
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0