Stöld av VÄRSTA sort...

Djäklar...

Jag är helt slut här.
Jag kom iväg försent och fick spurta till läkaren.
Vilket gav STRESS, vilket blev ännu mer ont i nacken.

Kommer till receptionen PRICK 14.30, och då...
Fanns inte jag uppsatt på någon tid idag, 14.30.
Nähe?
Men jag pratade ju med läkaren igår... Bla, bla.
Det började VRÅL-VÄRKA i nacken!

"Nej, du var uppsatt på tid IGÅR 14.30, och då står det : Kom ej!"
(NEEEEEJ FÖR I HELVETE)

Nä, omöjligt, jag stod vid almanackan när jag pratade med honom och han SA: Du kan komma IMORGON, kl 14.30.
Och jag svarade: OK, då ses vi imorgon klockan 14.30!

"Ja, men du, det finns en tid 15.15 idag, sista tiden är ledig, det är om 45 minuter, vill du ha den?"
Ja, om jag vill, JÄTTEBRA, tack, vilken tur! =D
Så fick jag då sitta och vänta, uppallad på lånade huvudkuddar som jag fick av en supergullig sköterska.

Så medans jag satt där och väntade läste jag typ en "Hemmets Journal".
Hittade ett virkmönster på en supersöt, enkel barntröja på en av sidorna.
Hm...
Tomt i korridoren, ingen som satt i väntrummet...
RITSCH...
Så var DET mönstret ett minne blott i den tidningen.
Fy, stöld av värsta SORT!

Finns det något värre än när man suttit och läst NÄSTAN en hel artikel och sedan så upptäcker man att man inte får läsa slutet, för att det fattas en sida?

Eller man ser ett mönster på framsidan av tidningen, som man bara MÅSTE ha, bläddrar fram, hittar inte mönstret, letar eftersidnummer, hittar inte...
Så inser man att någon annan MÖNSTERTJUV hunnit före!
Nä, DET är inte kul ;)

Tillslut blev det min tur hos El Doktore, och vi försökte snabbt reda ut vem som hört eller sagt fel, och kom inte fram till NÅGOT svar på det.

Vi gick in på väsentligheter istället.
Och jag var där i EN TIMME!
Tur att jag var sist liksom.
Och TUR att jag "missade" tiden igår, för då hade jag garanterat inte fått lika mycket tid.

Jättejättejättebra besök, jag hade ALLT jag ville fråga på papper OCH fick svar på alla dom.

Jag berättade vad som hänt dom senaste två veckorna.
Jag berättade vad sjukgymnasten och jag pratat om och min nya inställning till värken och försök till mental träning.
Jag berättade också om att Försäkringskassan har börjat flåsa mig i nacken.

Och då...

Gav han mig en hel INSTRUKTIONSBOK inför ett möte med försäkringskassan.
Jag hoppas jag kommer ihåg hälften, men det tror jag nog att jag gör.
MYCKET BRA!
Jag berättade även att jag ifrågasatt om inte HON ska ta kontakt med min läkare och prata med honom...
Och hon hade svarat att det räckte med att jag skickade in min sjukskrivning varje månad.

DÅ...
Visade min läkare mig att han kryssat i ett kryss, vid varje förnyande av min sjukskrivning där det står :
Kontakt önskas med Försäkringskassan, svar Ja eller Nej.
Där har han kryssat i JA varenda gång!!!!
Ingen från Försäkringskassan/min handläggare då främst, har hört av sig!!!!

BRA ifrågasättande för mig då, också ATT PLOCKA upp vid ett möte.

Vidare så tog jag upp det där med hennes information till mig om att DERAS läkare ska göra en bedömning AV MIG, UTAN att ha träffat MIG och sedan ska HAN/HON göra bedömningen om jag får vara fortsatt sjukskriven och inte behöver söka nytt jobb...

Jag sa att jag hade haft som MOTKRAV att JAG ville då ha ett möte tillsammans med MIN LÄKARE, Försäkringskasseläkaren och Försäkringstanten I SÅFALL.

Jag blev ju då upplyst om att "Så går det inte till" och jag sa:
Jag skiter i "Hur det brukar gå till", jag skiter i vad ANDRA kanske fogar sig i eller inte ifrågasätter, SÅ`N är INTE jag!
Mitt fortsatta liv och MIN nacke!

Du har krav på mig, detta är mitt motkrav.
Det är INTE RIMLIGT att någon läkare ska sitta och göra en bedömning av mig utan att ha träffat MIG eller MIN LÄKARE!!!!!!!!!!!!
Min läkare sa:
Inga problem, vi kan ha ett möte här, tycker faktiskt jag också inte är mer än rimligt!

I LOVE min läkare!!!!
Han är ju bara BÄST!

Jag skrev ner det OCKSÅ!!!
Så det här...
Kan bli spännade ;D

Slutet blev iallafall fortsatt sjukskrivning och så ska vi träffas i slutet av februari igen.
Så nu är jag helt slut.
Nackvärk, huvudvärk, mensvärk...
Det blir en VÄLDIGT tidig kväll för mig ikväll.
Hjärnan har jobbat på högvarv så nu är jag helt TOM i BOLLEN.
Slöglo på dumburken nästa!

Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Tove

Starkt jobbat, stå på dig!

2010-01-24 @ 09:48:41
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack, det gör jag, jag har fått upp BRÅK-ÅNGAN ;D

2010-01-24 @ 13:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0