En av mina tillgångar...

Idag blir det lite tillgångstankar...
Och funderingar på att ta medicin.

När jag var ung så kunde jag tittad mig i spegeln, och var INTE så nöjd med det jag såg.

Vilket känns helt absurt NU!
För när man ser på sig själv DÅ, så tycker jag NU, att jag var SNYGG!
Ja, faktiskt, inge skryt, men det har jag säkert skrivit förut, att man önskar att man hade SJÄLVFÖRTRONDET DÅ som man har NU.

Men det hade jag inte direkt...
Vilket jag INTE var ensam om.

Men så var det NÅGON, vid något tillfälle, minns inte VEM, som sa:
"Ja, du är ingen skönhet direkt, men du har SÅDAN UTSTRÅLNING och personlighet så du blir snygg!!!"
Och då såg jag ut såhär, 22 år gammal...



(Idiot)
Idag skulle jag säga:
Tsssss, SMOKING fucking HOT!!!!
Fire, fire, fire ;)

Men då:
Jaha.
Ja.
Hm, bra med en härlig personlighet, men ingen skönhet.
Nä, ok...

Då gjorde jag faktiskt en INNRE LISTA för att stärka mitt självförtroende, med saker jag faktiskt TYCKTE om på min kropp och i mitt utseeende.
Och den är GANSKA hållbar än idag!
När man är LITE ÄLDRE, slappare och rynkigare typ ;)

Min lista såg ut som följer:

Mina ben, långa, smala och snygga.
( Det är INTE lika aktuellt, men med STRUMPBYXOR på så ;)

Min mage, platt.

Mina händer och fingrar.
( Även om dom är stora för att vara tjej, så är dom snygga)

Mina läppar.
Min bruna fläck i mitt högra, annars blåa öga.
Mina ÖRON.
(Ja, faktiskt, med tanke på att min mor har världens största TROLLÖRON så har jag fina ;)

Mitt hår.
(Ja, det är självlockigt, halmfägat, tjockt och fint)

Mina bröst.
(Små visserligen, men har alltid sett bra ut, inte någe STEN I PÅSE-varning och numera FINA i sportbh)

Och det BÄSTA av allt, min absolut största tillgång, i mina ögon, har ALLTID varit:
Min hals, mina axlar, och mina nyckelben.

Jag har lite kantiga axlar, benig, raka (dvs ingen flaskhals á la Tom Cruise;), graciös lång smal hals,
Ja, jag har allitd gillat den delen av mig själv!

 

Ja, ända fram tills NU DÅ...

Just nu är det mitt mest HATADE parti på hela kroppen!
Någonting som jag ALLTID tyckt om på mig själv...
Är åt helvete!

Det SYNS ju inte på utsidan...
... men det KÄNNS på insidan!

Och idag vill jag helst skära av hela min favoritkroppsdel och slippa se eller känna den!

Så gick jag och funderade på det här med medicinen.

Och är väl nästan hundra på att plocka ut den för att se om det hjälper mot smärtan.
(Efter prat med min privata behandlare, som jag skrev igår)
För NU ger den sig inte!
Ingen vila i världen hjälper ju just nu och jag är...
Så ledsen för det.

Men så slog det mig här...

Att OM jag testar medicinen och DEN HJÄLPER någelunda mot smärtan, då är det ju NERVSMÄRTA.
Och har jag inte fattat HELT FEL så kommer det, om det är NERVSKADOR/nervsmärtor i nacke och axlar..
DÅ är det en PERMANENT skada!
Som jag aldrig blir av med.

Och då är frågan:

Orkar jag med att få reda på det nu?
Eller är det LIKA BRA att jag FÅR reda på det nu...
Så jag kan BEARBETA det MENTALT några månader framöver?
Och förbereda mig på att THIS IS MY FUCKING LIFE forever.
Att börja min anpassning så smått.

Ja...
För MITT HOPP står ju till att det är mest muskulärt med VISS nervpåverkan.
Då är det ju LÅNG LÄKNING, men det blir iallafall 95-100% bra.

Vill jag veta det nu eller sen?
Ja, KANSKE det är lika bra att KANSKE få svar på den frågan nu, BRYTA IHOP REJÄLT och sedan klättra upp ur GROPEN?

Och KANSKE bli förvånad att jag blir bättre än förväntat?
Hm.
Mycket "Hm" blir det alltså.

När jag sen tänkte på det där med om det skulle vara diskbråck i nacken...
Så tror jag INTE det!
Smärtan finns inte längre kvar i nackkotspelaren utan sitter LÄNGS MED vänster sida på halsen och ut i axelpartiet och ner i armen.
Jag känner inget i "därbak" längre.

Jag tar definitiv ställning till detta på måndag efter samtal med Fredrik.

Så till något trevligare!
Sol, vindstilla, gnistrande snö...
Och promenad på millitärhällarna!











 

Åsso jag då:                                                                              Trädgårdstrollet
Smoking hot today?
Nej ;)

Annat trevligt är OXFILÈMIDDAG som jag och sambon är bortbjudna på ikväll.
Lyxigt värre!!!!
Tur man har RIKA vänner som kan föda en stackars fattig sjukskriven ;)
Sticka lugnt.












Kommentarer
Postat av: Tove

Du är verkligen jättefin och jag hoppas du blir frisk i nacken så du får känna dig på topp inifrån och ut!

2010-01-10 @ 15:33:37
Postat av: Bloggaren Herself

Tack snälla du!!! :)

2010-01-10 @ 21:36:46
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0