Målar idag.

Vaknade imorse och läste tidningen...

Såg en jättefin bild på en sidensvans, som jag blev supersugen att måla av :D
Fram med akvarellblocket, sitter i soffan och har kommit så långt så jag har skissat upp fågeln.



Så får vi se OM jag får till resten ;D

Igår fick jag till en turkost spiralhalsband till min bästis också.



Men som jag skrev igår, jag ska gå till garnaffären idag och se om jag kan hitta orginalgarnet i någon snygg färg.
Detta ser alldeles för tunnt ut tycker jag.

Igår hade jag sådan värk så jag nästan GICK AV vid läggdags.

Jag hade nog gosat lite VÄL MYCKET med lilla älsklingsbebisen igår.
Jag måste tänka mig för.
Men det är väl ändå bra och se VAR gränsen går.
Igår lyfte jag och bar för mycket, så till nästa gång blir det INTE så mycket bära :(

Och så virkade jag på det.
Visserligen gör jag det i omgångar, men igår kunde jag inte vila bort värken emellan.
DÅ...
Är det inte bra.

Men det är så SVÅRT.
Jag tycker det är så djävla kul och då är det svårt att sluta.
Jag blir manisk och "måste bara ta ett varv till, ett varv till."

Idag vaknade jag och det är RÄTT LUGNT med värken.
Men den ligger liksom och lurar.
FAST...
Mental övertalning pågår ;) Och jag försöker övertyga nacken om att den INTE ska börja värka FÖR MYCKET.

Jag har varit ute och gått idag, en underbar promenad.
Vackert väder, folktomt när jag kom till strandpromenaden.
Blev lite tempo i stegen idag.
Nu ska jag äta lite lunch och måla lite till :D
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0