Maddes-Stig Helmer-mantra!

Ja, herregud...

Idag skulle jag ju påbörja min NYA INSTÄLLNING till min NYA kanske-DIAGNOS ;)



Och det sprack DIREKT!
Ja, mitt "Maddes-Stig Helmer-mantra" går inte riktigt att sätta i praktik idag.

Varför?

Jo, jag har sovit som en KRATTA.
För det sista jag somnade med på näthinnan var tanken om FIBROMYALGI.
Att det sattes i samma kategori som Central överretbarhet.
Läsningen av informationen jag fick igår var minst sagt "sätta myror i huvudet".

Så att jag har legat och vridit mig som en kålmask inatt.
INTE BRA, för nacken får ingen vila.
Sovit urdåligt.

Så jag har värk.
Men nu har det varit dåligt i lördags, bra i söndags, dåligt måndag, bra tisdag...
Varannandagsprincipen så DÅ är värk idag ÖVERKOMLIGT.
Fast det är det BARA om jag har LÅG VÄRK imorgon!

Men jag har ÄNDÅ försökt gå och säga:

"Jag är glad, jag har inte ont, jag är glad, jag har inte ont."
Funkar inte, för jag har ont ändå.
Men jag blir ändå lite full-i-fniss.
Så kanske LITE gladendorfiner sprids i kroppen.

Jag ska om en liten stund även lägga mig och testa avslappningsövningarna.

Annars så...

Fick jag katalogen från GARNTJÄNST igår :)
Inte SÅ mycket kul, nya mönster men...
TVÅ hittade jag iallafall.
En virkad mössa och en JÄTTESÖT virkad väst,  lite 1800-tal typ.
Supersöt, verkligen.
Kanske jag skickar efter för att BARA HA, tills jag KAN igen.

Försäkringskassetanten ringde nyss också!
NU ha jag gått sjukskriven så länge så att NU kommer drevet därifrån snart komma.
Blåslampan TYP.

Ja, jag berättade läget och kunde inte göra mer än så.
Läkarbesök, medicinprövning, och MR på schemat.
Så att det kanske kan bestämmas LITE MER om VAD jag har.

Hon upplyste mig om att nu kommer VÅRAN kontakt bli lite tätare här och allt ska utredas.
Ja, UTRED du på tänkte jag...
Jag vill nog helst ha ALLA mina EGNA sjukfakta klara, innan jag är REDO för något.

Därmed INTE sagt att jag ska bli ett "whiplashoffer" som sitter hemma och "bara är sjuk!!!"
Så det så.
Nämen TROTS värk och ett varnade finger från Försäkringskassan idag, så är jag faktiskt GLAD.
Så KONSTIGT :D
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0