Nyårsafton!

Inget bloggande igår som ni märkte...

Jag började dagen med en promenad och sedan tog jag det lugnt hela dagen med sonen :)
Han hjälpte mig med en dukning inför kvällens aktiviteter och mamma och sonen bar ut kaninen i köket.
Sen var DET klart!
Vi tillbringade dagen med film, lite spel och VILA som sagt.

Vid 18.30 kom gästerna och det började inte så bra...

Vi hade beställt mat på Nunnan.
Nybyggarna hade erbjudit sig att köra ner mamma och moster Puff till Moster G.
Eftersom Moster G bor i innerstan så skulle dom hämta maten samtidigt.

Allt gick smidigt och fint tills...
Dom kom hem hit och ska lyfta ut maten.
Och maten stod TYVÄRR i baksätet!

Då har restaurangen ställt en väldigt överfull potatisgratängform i en blastback som var ihålig.
Så när maten ska lyftas ut har det runnit ut olja och spad i hela baksätet!!!!!
INTE ROLIGT alls, otur som fan!
Så det blev kvällens start...
Får hoppas att kemtvätten kan rädda sätet!

Så satte vi oss till bords, åtta stycken vrålhungriga personer :)



Vi började med Toast Skagen!

Supergod!
Sen stod fläskfilé med kantarellsås, potatisgratäng, bröd.
Och en mycket smarrig sallad som Miss Sophie gjort.
Lika delikat det.
Jag tror att vi alla var väldigt proppmätta efter middagen!

Sen intog vi soffan och kaffe.
Och lite godis.
HUR det ändå kan få plats, fattar inte jag????
Efter lite fika och snack...
Åkte så mitt nyinköpta spel fram, "Alias Party".

Och det visade sig vara en HIT faktiskt :D

MÅNGA GAPSKRATT blev det.
Jag och Miss Sophie var till en början på lag.
Nybyggarna på ett och Lovely och sambon var ett lag.

Spelet går kort ut på att man ska beskriva ett ord med ANDRA ORD,
och så skall lagkamraterna gissa vilket ord det är.
I Alias Party är även sinnestämning, alltså man ska förklara ordet argt, glatt, blygt, ect också.
Eller göra rörelser till, tex stå på ett ben.
Och beskriva kändisar med...
Mycket blev det, och kul blev det!



Först skulle reglerna gås igenom.
Tog tid och det blev lite STRIDSPITT-VARNING på sambon när vi inte riktigt fått kläm på det i början ;)
Men det är inte ovanligt!
Sambon och spel...
Lika med DÖDLIGT allvar!



Så kom vi äntligen igång.
Jag tror Idolen ska vara ARG här...



Kära kusinen måste försöka koncentrera sig och ta poäng!
SVÅRT när tiden går och man skrattar som FAN!



Och vid varje sinnesstämningkort åkte kamrorna fram.
Man vill ju inte missa ett KUL kort ;)



Här har Lovely hamnat på golvet och satt och vaggade som en svårt autistisk person.
Samtidigt som hon ska förklara sitt ord.
Hon fick köra pluspoängsnurran för det där!

Sambon fick stå med ryggen MOT sina medspelare lite senare.
Och att inte kunna ha ögonkontakt när man ska förklara sitt ord...
Gjorde att FRUSTRATIONEN SKREK ur sambons RYGGTAVLA.
Han var spänd som en djävla fiolsträng och han SKREK ut sina förklaringar.
Vi TJÖT av skratt!

Vid 23.15 fick vi förstärkning med ytterligare tre personer, som fick hoppa in i våra lag.
Då blev det ännu mer "Livat i Holken" ;)





Så helt plötsligt, så var klockan redan 23.50!!!!
Alla kläder på, rakter, plastglas, nyårsbubbel, EN CIGARR och alla människor UT!

Nu djäklar skulle det smällas och firas!
Sambon var dock lite VÄL ivrig och lyckades smälla av dom flesta raketerna INNAN tolvslaget.
Vi andra trodde att det var en fin gammal SKÅNSK sedvänja, så vi lät honom hållas ;)



Så kom äntligen det RIKTIGA tolvslaget!



Och det skålades, båtarna TJÖT ( i evigheter ;) , domkyrkan ding-dongade och fler raketer fösökte färga den snöande himlen.





Någon gruppbild fick jag tyvärr inte!

För då hade jag redan lagt in min kamera :(
Jag hade sprungit lite in och ut för att kolla KANINEN så att inte han skulle DÖ av hjärtslag av allt smällande.
Han vart lite rädd först...
Men sedan satt han helt KO-LUGNT och mumsade på sitt hö!
"Raketer, vadå läskigt...
INTE ETT DUGG ;)"
Han är COOL våran lilla Fnuffis!



Sista bilden får bli på Gudmor Åsa och sonen!
Såna sötnosar!!!!!

Sen gick vi in och fortsatte natten med...



Efterrätten, MARÄNGSWISS!
Eller Marängswish som kära Annelie sa.  :D
Mer spel på det, och klockan 02.30 gick hela sällskapet!!!!

Vi ryddade undan det lilla som var kvar, och sedan på huvudet i säng!
Sonen låg och mös en liten stund och var också väldigt nöjd med sin kväll.
DÅ var jag MÖR kan jag säga!
Men fan så kul hade kvällen varit, så DET var det VÄRT!

Nacken var så ÖM att jag trodde ALDRIG att jag skulle vakna med LÄTT VÄRK idag.
Men se det gjorde jag!!!!!
Förvånade nog, och SKÖNT NOG!!!
Nu ska jag gå en liten promenad!

Tack alla sköna, fina, härliga människor för igår, det var JÄTTEKUL!
Sticka lugnt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0