Positivt, negativt, positivt, negativt...

Positivit, negativt, positivt, negativt...

Ja, så har dagen sett ut ungefär.
Den STORA nyheten...
Kommer jag till om en stund!

Present till Guddottern gick fort.
Jag hade TVÅ idéer om present och pratade med guddotterns mamma (min bästis;).
Bestämde mig för EN av dom idéerna.
Då gick det rätt snabbt.
Presenten var fixad på en ½ timme.
Och jag kände mig nöjd.

Skriver inte VAD jag köpt IFALL hon läser bloggen, man vet ju aldrig ;)

Väl hemma igen var det TELEFONTERRORDAGS!

Jag pratade med Länsförsäkringar.
Kammade NOLL där såklart.
Hade inte förväntat mig att få ut pengar EGENTLIGEN, för att man har en hemförsäkring där.
MEN man måste ju kolla iallafall.

Och så undrade jag om jag fick teckna en försäkring nu...
"Är du sjukskriven nu och dålig?"
Ja...
"Nä, skratt, tyvärr"...

Nä, man får inte vara SJUK och teckna en försäkring, det visste väl jag med...
MEN man måste ju FRÅGA iallafall.
Åsso retade jag mig på fittan i telefonen som skrattat.
Lätt för henne och sitta där och vara FÖRSMÄDLIG i telefonen.

Hoppas hon ramlar och BRYTER NACKEN på väg hem från jobbet.
Och att HON inte får ut något på SIN försäkring.
Det är så lite jag begär.
Snälla?

Nog om det.

Mitt eget försäkringsbolag fick jag inte tag i handläggaren, så jag lämnade ett meddelande.
Hon ringer väl tillbaka, om inte idag, så på måndag.

Mitt i allt ringer telefonen till mig...
Det var min LÄKARE!
Han ringde för att kolla hur det var (?) och för att meddela att:
(Den stora nyheten;)

Jag FÅR en MAGNETRÖNTGEN!!!!!!

Helt otroligt.
Allt för att utesluta diskskador!
Och säkert något mer, som jag inte lyssnat på om läkarna sagt det...
Inte en dag försent känner JAG iallafall.

Så pratade vi vidare om hur läget med nacken är nu.
Jag berättade att det har blivit sämre igen och att jag faktiskt satt och försökte ragga pengar till mina så HETT ÖNSKADE privata behandingar.
Och vi pratade LÄNGE det.
Fram och tillbaka.
Och...
Så kom vi in på mediciner igen.

Läkaren undrade om jag inte skulle testa den där Gabapentin iallafall.

Han sa att bara för att du börjar med en medicin är det inte "HUGGET I STEN att du måste fortsätta äta den för tid och evighet.
Du kan avbryta precis när du vill."
Och så menade han på, att om jag testade medicinen så kunde vi/han ju se om det ÄR NERVSMÄRTOR.
För är det nervsmärtor och nervskador, då hjälper den.

Är det inte nervsmärtor, utan muskulärt betingat, då hjälper inte medicinen.
Är det diskar i nacken, så visar ju magnetröntgen det.

Hm...
Lät ju RÄTT KLOKT ändå!

Helt plötsligt kände jag att jag gjorde en REJÄL KOVÄNDNING i medicinfrågan.

Jag kanske ska testa det senaste förslaget på medicin och åtminstone få reda på om det är nervskador eller muskelskador?
Att läkaren inte lagt fram det SÅ HÄR tidigare?
Ja, jag ska överväga och ringa min privata behandlare på måndag och höra vad HAN TYCKER.

Helt plötsligt känns det LITE ljusare igen.
Och lite mer hanterbart.
Ja, jag vill HELST inte ta mediciner men...
Jag har ingen lättnad i värken direkt nu, och jag kan JU TESTA...

Jag kan ju avbryta när jag vill, som sagt.
Jag FUNDERAR så det knakar.

Vi pratade även om besöket hos Smärtkliniken.
Jag berättade om HUR jag upplevde bemötandet och läkarens inställning där till MIG där.
Och min läkare blev FÖRVÅNAD över den läkarens inställning och rekommdationer.

Nä, det var ett BRA samtal och jag kände att jag blev lite lugnare MENTALT efter det.
Så nu ska jag bara fundera på OM jag ska testa medicinen iallafall.
Men som det ser ut nu...
JA, jag ska testa.
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0