Höll ut...

Från skitdag till bra dag...

Hoppas jag.
Igår orkade jag inte skriva något på eftermiddag/kväll.
Men å andra sidan hade jag sådan värk, och då SINAR inspiration och skrivlust.

Då är det bara jag och VÄRKEN, i våran lilla bubbla liksom ;(

Vi var bortbjudna på kvällen och jag gick här och försökte känna av...
Men vid 15-tiden kände jag bara att jag vill bara vara hemma, jag orkar inte.
Så vi stannade hemma och tog det lugnt.

Jag satt här i soffan och pustade & frustade med jämna mellanum och bara HÖLL UT.

Vi såg film, någon barnanpassad med vuxenskämt.
Inge bra alls.
Sen var det Robinson, och det skulle bara sonen se!!!!
Jag hade NOLL LUST, men sambon ville se fotboll så, ok, jag ser väl finalen med sonen då.

Då ska tilläggas att detta var 4:e programmet jag ser denna säsongen.

Jag tyckte Robinson var kul 1:a året det BÖRJADE, när Robinson-Martin vann.
Jag tyckte det var kul 1:a året det återuppstod i Tv4.
Intresset finns liksom inte, det bara harvar på år ut och år in.
Och själva GRUNDIDÉN med programmet efterföljs ju inte.
Jag blir galen på att det bildas pakter av latmaskar som röstar ut dom som EGENTLIGEN borde vara självklara vinnare, dvs bäst på att överleva på en öde ö.

Så jag hade iallafall koll på deltagarna och så fick jag igår veta av sonen (för han följer det;) att folk som åkt ut, som varit sk "värdiga vinnare" fått stanna kvar på ett annat ställe och fick chans att kämpa sig tillbaka.
Aha...
Det slutade att sonen och JAG satt och SKREK här i soffan när "Hasse-en värdig vinnare" slog dom som "paktat" mest, han gick i final.
Å jublade naturligtvis så vann han när det var röstning också.

Ja, så kan det gå när MAN är anti och inte har lust och se ett tråkigt program ;D

Under hela kvällen satt jag och virkade från&till ändå.

Hade inte mycket kvar så jag gjorde rätt snabbt klar sjalen och sedan satt jag och klippte fransar i ett lugnt tempo och satte på.
Sjal i kolafärgat(eller nå´t) klar.

Ska se om min lilla modell har tid någon timme idag och fota.

Jag har nämnligen inte fått fota den här sjalen någonsin på modell, för dom har blivit sålda innan jag hunnit.
(Skryyyyyt;)
Men det är planen för dagen.

Sonen har namnsdag och vi hade planer på att gå på fik och fira.
Men nu på morgonen så hade han önskemålet att göra chokladbollar och fika hemma.
Så...
Då gör vi väl det, det är ju hans namnsdag :D
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0