Virkblomme-samlar-noja...

Igår fick jag "Virkblomme-samlar-noja"...

Jag gick in på nätet och hittade hur många GRATIS mönster som helst!
Sjukt.
Jag vart HELT UPPSLUKAD och satt och samlade in i en mapp på datorn.
Och satte igång.
Och BARA misslyckdes!
Jag blir GALEN!

Men jag är faktiskt inte ensam märke jag.

När jag läste bloggarna där jag hittade mönstren såg jag meningar som:
"Det tog sex försök innan jag fick till den här blomman"...
Och det var MÅNGA som misslyckats MÅNGA GÅNGER innan dom fått ihop mönstret.
Piju, inte bara jag som inte fattar busenkla mönster iblnad då ;)

Så hittade jag ett mönster på ett Spiralhalsband :D
Jag blev supersugen och satte igång, JÄTTESENT igårkvälls.
Gjorde fel, mönstret stämde inte riktigt, repa upp och in på datorn igen.
Jag fick förstora bilden och kunde räkna ut HUR det skulle vara ändå.

Ja, ibland GLIMMRAR det till iallafall ;D

Så jag började om och NU ska jag fortsätta på det om en stund.
Och så hittade jag något på nätet som hette "Mönsterbanken".
Hur bra som helst!
Där hittar man gratismönster och vidare till BLOGGAR där det finns ÄNNU MER gratismönster.
Det är ju WONDERBAR och jag blir helt KOLLRIG av lycka och...

Stressad.

För jag vet fan inte i vilken ände jag ska börja ;D
Nu ska jag virka lite och snart kommer lilla Längtan och vi ska pussas.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0