Bratsland...

7,5 km avklart i den här hettan!
Jag skriver som vanligt, FY FAN.
Det är för varmt egentligen, men jag genomför det ändå.

Gårdagskvällen blev så MYSIG!
Jag gick ner och mötte upp mina norska "kusins" på Packhuskällaren.
Vi åt en mycket god middag och hade väldigt trevligt.
Tillråga på allt...
Blev tre av oss BJUDNA på middagen av kusin J med man!
Det kändes ju otroligt lyxigt och snällt, men ändå lite dumt för JAG förtjänade liksom inte att få en gratis middag, tyckte jag.
Men...
Nu fick jag det och det var bara att tacka och ta emot!

Sen tog vi en liten stros ner mot hamnen och jag visade kussarna ett nytt ställe på gamla postens tak, som heter "Taket".
Jag och Bästisen hade hittat det kvällen innan.
Vi gick dit och satte oss och tittade på FOLKET nedanför som gick förbi.
Och kommenterade outfitens på många av flanörerna .

Och helt plötsligt ser vi...
PIFF & PUFF, mamma och moster komma gående!
Vi skrek och tjoade på dom så det hördes över hela stan.
Och Piff & Puff dom fattade inte riktigt VAR dom skulle gå upp för att komma till oss.
Men med lite mer SKRIK och handviftningar lyckades vi få dom att fatta...
Att det var dörren rakt framför dom!!!
Men det är väl inte så lätt när man är gammal och har lite rosé under fötterna .

Så satt vi där och pratade ännu mer och sen var det dags att lätta och dra hemåt, norgeklanen hade barnvakt och barnvakten brukar bli trött tidigt...
Alltså var det taxi nästa.
Vi gick ner mot hamnen och skulle hitta taxi och samtidigt titta på BRATSEN!

Och där var det lite PARTY minsann.
På den ena båten var det TVÅ KILLAR och 195 tjejer typ.
Discokulor och inte SÅ mycket musik, det såg trist ut.

På den andra båten däremot var det MYCKET intressantare att se.

Tre killar och två tjejer!
Den ena killen han pratade bara i sin mobil.
Den andre killen satt mellan dom två tjejerna och sa ingenting, gjorde ingenting...
Tjejerna satt bara och gungade till musiken, dom pratade inte heller.
Den tredje killen, en brunbränd, rakad man stod och putseda sina VITA LACOSTE DOJER!!!
Fint!
Ja, det är bäst man putsar sina finskor när man har kalas på båten!!!
När han var färdig med det, satte han sig vid datorn!
Hörde jag PARTY eller????

Efter en stund började låten "Toutch me" med Samantha Fox ljuda i musikväg...
DÅ började den ena tjejen ställa sig upp och DANSA lite smått och smeka sina bröst i sin blåpaljettiga topp...
ALLA på båten började då DIGGA till musiken!
Samantha Fox, URSÄKTA mig...
Men sen NÄR var det en TOPPENLÅT???
Typ aldrig väl?
Men det tyckte BRATSEN!

Så började dom andra ropa KOM; KOM, nu går vi!
Och jag ville stå kvar och se vad som hände härnäst i BRATSLAND!
Men vi strosade vidare och dom tog taxi hem till Björkis.
Jag och Piff & Puff gick hem till oss.
En mycket trevlig kväll med liet BRATS-RAPPORT!
Nu ska vi på stranden.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Johanna

samantha fox, hahahaha...

2010-07-22 @ 11:44:31
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, det var PINSAMT roligt ;D

2010-07-23 @ 12:08:54
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0