Hur varmt kan det bli?

Hur varmt kan det bli?
AS-VARMT tydligen!

Djävlar vad jag har sovit dåligt inatt!
Vi har fönster öppet runt hela lägenheten och det var inte en vindpust under natten.
Termometern visade på 26 grader vid 22-tiden.
Ingenting på tv´n så jag satt i telefon och pratade med en vän i...
Typ två timmar.
När vi pratat klart var det läggdags.

Jag läste mig till sömnighet, släckte lampan och det var OMÖJLIGT att sova.
Av med den tunna filten.
Fortfarande omöjligt.
Upp med fönster nr. 2 i sovrummet.
Omöjligt.

På med lampan, läste lite mera.
Sömnig á la medvetslöshet.
Släckte...
För varmt.
Av med t-shirt.

Ja, någonstans efter klockan 01.30 måste jag ha somnat, men har sovit SÅ oroligt och vaknat titt som tätt.
Följdaktligen steg jag upp som ett VRAK idag.
Helt slut och varmare än igår ute.
Jag MÅSTE KLAGA trots en skitvinter:
Det är för varmt.
På västkusten ser jag på nyheterna att det är BUSVÄDER.
Jag önskar jag var där.
Konstigt nog.

Tog en halv hembakt macka till frukost förut, den står mig upp i halsen.
Kaffet ska vi inte snacka om, jag önskar jag bara druckit vatten och yogurt.
Urk.
GUD vad jag klagar. 

Funderar nu på en promenad, men det måste vara i skuggan.

Kan bli P18, där är det mycket träd.
Försöker få svar från en vän om hon ska med, jag behöver en MOROT att gå efter.
Tror inte att jag fixar att gå själv, av LATHETS skäl.
Hänger hon på går jag, gör hon det inte...
Gör jag det inte heller.
Tror jag.

Varenda växt jag har mot öster i lägenheten kommer för övrigt dö!
Sönderbrända av den brännande solen.
Jag orkar inte lyfta ner dom.
Dom får dö, jag köper nya.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0