Ihrekväll!

Idag är jag mer än lovligt trött!
Kalasande från klockan 16 igår till klockan 01...
Sovit dåligt PGA AV VÄRMEN igen och steg upp 07.49!
Lika bra det, kunde ändå inte sova!

Men oj vilken fin och härlig eftermiddag/kväll/natt vi fick igår!

Vi lämnade stan och drog till Ihreviken vid 15-tiden.
Badkläder nerpackade, kudde till den handikappade, korv & bröd, alkoholfritt vin och öl, festisar, några tjocktröjor till kvällen.
Ny Miami Beach-inspirerad klänning på, flipflops, rosa små snäckor i öronen och looken för sommarfest var klar.
Kusin Jenny med son åkte med oss.
Jag tror våra föräldrar var aningens avundsjuka faktiskt.
Men tyvärr för deras del så var det FF, föräldrarfritt.
Endast kusiner och barn fick kalasa.
Ja, dom fick sitta kvar i tråkiga stan och...
... roa sig själva!

Vi drog iväg och första stoppet fick bli Ica i Stenkyrka, jag hade NATURLIGTVIS glömt något VIKTIGT...
Ketchup!
Men jag kom ju på det bara 200 m innan affären, så det var bara att kvista in och handla.
Hade vi inte haft ketchup till korven...
Då hade det väl varit katastrof för kidsen förmodligen, för vad är en grillad korv utan ketchup?
Oätlig förmodligen .

Vi kom ut punktligt!
Resten av stora Familjen Taikon droppade in efter hand.
Vi drack svala drycker, åt lite chips, hjälpte värdparet med smågrejor tills dom andra dök upp.



När dom andra kom så blev det förrätt, Gazpacho med gurka och krutonger.
Det var dessutom Gazpacho på tetra!
ASGOD!
Jag och kusin Jenny hade våra förrätter planerade för kommade kalas, Gazpacho på tetra!
Jag visste inte ens att det fanns, har gjort det en gång från grunden, det var slabbigt och halvkrångligt.
Här...
Mugg, tetra, hackad gurka och krutong från påse, KLAR, varsågod och ÄT!


(Suddig bild, men det får gå, här äts det gazpacho iallafall ;)

Efter förrätten blev det dags för KUBBTURNERING!
Sambon och Syster-Yster var så ungdomliga att dom hamnade på BARNLAGET!
Här dirigerar sonen upp regler...






Själv hamnade jag på VUXENLAGET.
Vi vann...
Första omgången.
Sen började vi en andra omgång, men då dök fler kalasdeltagare upp och då la vårat lag ner, och började mingla istället.
Vi hade ju redan vunnit, varför fortsätta då liksom?



Och i SANN Carrie-anda dök kusin Calles fru Didrem upp i SNYGG-SKOR!

Helt rätt för kalas på landet, det gällde bara att hålla sig på stenplattorna runt huset.
Inga utflykter på gräsmattan för då fastnade klackarna i jorden.
Jag försökte lära henne att man BARA skall gå på tåspetsarna, då funkar det.
Hon behövde nog öva lite
Men det märks att vi är släkt, Carrie skulle varit STOLT över oss!!!!



Obligatoriskt PARKORT, jag och sambon.

Under minglet sattes paellapannan på grillen och maten började lagas.
Det blev paella med kyckling, ärtor, musslor, räkor, saffran, buljong och ris såklart.
Korven till kidsen grillades....
Sen blev det middagsdags!
FAN vad jag åt.
Eller vi, ska jag nog kanske säga.
Jag skyfflade in första omgången, andra åt jag i "normal" Larsson-takt.
Dvs ganska fort ändå.



Det som var lite ÖKEN här var att batterierna på min kamera började lägga av.
Det gjorde att många av bilderna jag tog blev suddiga.
Vet inte VARFÖR det blir så, men det blir det med min kamera.
Tog många bilder, men inte många blev klara.

Ja, skitsamma, vi åt och åt och åt.

Sen ville barnen gå ner och ta ett kvälldopp.
Jag och Syster-Yster anmälde oss som frivilliga badvakter.
DUM som jag var, så tog jag inte med mig min bikini.
Uppe vid stugan var det lite skuggigt, inte kallt men svalare.
När vi kom ner till stranden, runt 20-tiden var det ju jättevarmt och ljummet i vattnet!
Fan, tänkte jag, vilken miss av mig.



Lite längre bort på stranden var det en gammal tant som näckade.
Kunde ju jag också ha gjort, men modet svek.
Hade jag varit själv, absolut, men med kidsen...
Nä.
Fjompigt av mig.



Sonen var först i plurret.
Han var redan ombytt och klar.







Syster-Yster och jag fotade varandra.
Här står jag och försöker gömma mitt kamerafodral bakom mig själv...
Inte så fint.
Den anda bilden blundade jag på OCH fick den näckande tanten i bakgrunden.
Den raderade jag .





Så kom vi hem och då var det dags för vaniljglass, jordgubbar (som smakade smultron) och kaffe.
Sen satt vi där och pratade, skrattade och myste, ungarna lekte och bjöd på en liten cirkusuppvisning.
Och runt 23-tiden började det allt kurra lite i magen igen.
Grillen tändes och korven åkte fram.



Och till skenet av grillen, en lykta så åt vi vickning och började berätta SPÖKHISTORIER!
Några riktigt bra, och några iINTE SÅ bra.
Det började NÄSTAN om en berömd "styckhistoria" och "Det var en gång en flicka som hette Cathrine och en läkare som hette Frid", men den blev kort.
Fast kul.
Kusin Johan plockade fram spökljud från sin Ipod (tror jag det var) och ackomanjerade och förstärkte SPÖKKÄNSLAN.
Naturligtvis var det barnvänliga spökhistorier, men några var även äkta ANDEUPPLEVELSER.
Vi myste och ryste tills glöden dog på grillen...
Då var det dags att ge upp.
Vi lämnade Ihreviken klockan 01 och kom hem 01.30.
Vi var trötta men väldig nöjda med att ha fått en sån fin kväll med våra släktingar.
Har då som sagt sovit som en kratta, men lever på det goda från igår.

Nu ska jag försöka klä på mig och orka med resten av dagen.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0