Lönnfet stekare med Man boobs!

Å nu blir det snart dissande fördomsblogg...
Men först:

Vi på Lickers och badade igen.
Vattentemperaturen var 26.5 grader, pissljummet alltså.
Jag tillhör INTE den kategorin av folk som är jätteförtjust i att det är FÖR varmt i vattnet.
Jag vill helst bli lite avkyld.
Det blir man inte nu.
Då blir strandlivet lite påfrestande faktiskt.
GNÄLL, gnäll, gnäll, ja, det var väl själva fan också, aldrig är JAG nöjd!
Men jag vill bli avsvalkad på huvudknoppen när man legat och solat, annars blir jag så SEG!
Perfekt temperatur i vattnet när det är stekhett i luften tycker jag är 22 grader.

Inte mycket hände, vi har bara slappat och DET MÄRKS...
Strandlivet gör mig GOTT!!!!
Jag åker till ett ställe som ger mig ro i kroppen, jag tar det ÜBERLUGNT, bara slappar dagarna i ända, det är varmt...
Lickers och stranden är som meditation för mig.
Nacken mår bra!
Skönt att kunna skriva det efter förra skitmånaden.

Och nu kommer vi till fördomsbloggandet...

Igår fick jag en liten uppmaning från min kära grannfru att blogga om "Vecka 29-partyprissarna" även detta år.
Hon tyckte förra årets inlägg var väldigt kul.
Jag fick prestationsångest och tänkte:
Hur ska jag nu toppa det här då?
Jag får ladda mina ROLIGASTE batterier och försöka "få till det" iår igen.
Men jag börjar med mina ELAKASTE...

Idag, på Lickers...
Det var MER BILAR än jag någonsin sett, men inte farligt på stranden.
Vi fick bra platser och inge trångt.
Men bara några meter ifrån mig låg en väldigt högljudd man.
En lönnfet stekare med MAN BOOBS!



Jepp, och det skriver jag så elakt bara så där, och driver med en persons kroppsliga utseende när man själv ser ut som...
INTE JÄTTEFIT och tajt längre liksom.
Med lite skavanker hit och dit.

Men jag hade inte brytt mig om han inte varit så djävla...

Pratat med en megafon inbyggd i stämbanden, lät ALLA på stranden ta del av hans fylle-&-mat-eskapader, skrattandes konstant: Hö, hö, hö, hö så fort hans polers som oxå hade manboobs sa minsta lilla grej, om han inte varit så skrytig, oerhört DRYG, och drack starköl konstant och hade en tjej med opererade bröst (såklart).
Hennes var dock större än hans.

Jag skrattade HÖGT för mig själv, och sa vid flera tillfällen:
Men håll käften för fan.
Också för mig själv.
Mamma och moster låg väldigt långt bort från mig så...
Jag pratade för mig själv.
Killen som låg närmast mig sa tillslut:
"Pratar du för dig själv eller med mig?"
(pinsamt)
Ja, sorry, men jag blir irriterad när jag lyssnar på stekargubben brevid dig!
"Killen brevid mig skrattade och sa, ja, jag började undra liksom..."
Och jag tänkte:
Varför sa jag stekargubbe?
Varför sa jag gubbe, han är förmodligen någelunda JÄMNGAMMAL med mig!
Varför pratar jag för mig själv?
Knäppo.

Så började jag studera den lönnfeta stekargubben (i min ålder + - 5 år kanske) med man boobs mer ingående.

Han stod och snackade på brackig stockholmska med sina polers som låg lite längre bort, men hade strosat över för att hälsa.
Dom pratade också, men jag hörde inte ett ORD av vad någon annan sa förutom stekargubben.
Och jag tittade vidare...
Alla stekargubbarna (i min ålder + - 5år), var lite lönnfeta och hade MAN BOOBS.



Och inte bara det...
STEKARNA stod och SMEKTE sig själva och sina små tuttar konstant!
Har ni tänkt på att om en kvinna skulle stå och smeka sig själv OCH SINA BRÖST öppet på en badstrand...
Då skulle hon ETT:
Förmodligen bli arresterad för PROSTITUTION alternativ arresterad för olaglig onani på allmän plats!
TVÅ:
Bli lynchad av en massa mödrar, fruar, kvinnor i övrigt på stranden.
Eller dödad med blickarna åtminstone.

Men lönnfeta stekargubbar (i min ålder) dom kan bara stå där rakt upp och ner och smeka sina kroppar.
Och dom såg ut att tycka det var skönt.
Förmodligen tänkte dom inte ens på att dom gjorde det, det gick per automatik.
Det såg onekligen...
Osmakligt ut.

Så började han berätta för sina polers att han druckit 60 små starköl på TVÅ dagar.
Öppnade därefter en kylbox, tog fram och erbjöd polarna, alla avböjde, och han sa:
"Kvällens första, hö, hö, hö, hö", knäppte ölen och svepte den.
Kväll för honom verkade då vara klockan 15.04, jag kollade.
Och nästa tanke som flög igenom skallen var:
Alkis och man boobs, usch!
Och jag TVIVLAR på att det var "Kvällens första".



Sen följde en kakafoni av klagomål på diverse restauranger.

Ja, Munken var bedrövlig, dålig mat, inget bra utbud på FINA spritsorter, låga dörröppningar som man slog huvudet i när man var packad, ojämna kalkstensgolv som gjorde att det var svårt att GÅ när man var packad...
Ja, så sa han faktiskt, att det var svårt att gå där, när man var packad.
SKULLE kunna bero på graden av alkoholintag också faktiskt, inte underlaget man går på.
Nä, parta inte på Munken anförtrodde han polarna.
Såg senare när dom gick bort till sig att dom hade fruar/sambos med barn, så jag tror inte partajandet var SÅ aktuellt för deras del heller.
Not "Munken nästa" liksom.
Dom var nog lite mer familjeinriktade.



Nä, sen fortsatte stekargubben i samma stil, bla, bla, bla...
Hans röst tog ALDRIG slut.
Hö, hö, hö efter varje EGEN MENING och efter varje mening någon annan sa något också.
Knäppte en öl till.
Jag skulle kunna skriva spaltmeter, men jag orkar inte.
Och finalen på det hela blev...
Att stekargubben med brud, lämnade stranden strax före oss, dom skulle köpa fisk.
(Ja, jag hörde det också, jag VET ALLT om stekargubben.)
När vi åker iväg, står dom vid vägkanten och röker cigg, brevid sin lilla, sportiga AUDI...
Dom hamnar EFTER OSS en stund senare på vägen in till stan...
Gissa VEM SOM KÖR bilen????
Jo, stekargubben NATURLIGTVIS!



Om han hade LÅG STATUS redan i mina ögon...
Sjönk han nu ner lägre än lägst!
Han är inte ens ett VÄRDDJUR på en amöba.
Ja, hela bilen var i uppror när vi såg att han körde.
Fast ingen mobiltelefon i närheten...
Fy fan.
Så det var allt vad gäller början på Vecka 29...
Och värre lär det bli.
Sticka lugnt.


















 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0