Många förslag!

Idag har det varit en dag med MÅNGA förslag.
Synd bara att man inte orkar med mer en ETT!

Vid 12 idag sms:ade jag till min Bästis nr. 1 och frågade om vi skulle äta lunch ihop eller nå´t.
Och fick inget svar.
10 minuter senare ringer Bästis nr. 2 och frågande om hon kunde komma på besök med lilla Sunshine, och göra ett litet ärende...?
Jaaaaa, min lilla Bonus-bebis har jag ju inte sett på evigheter, typ TVÅ VECKOR.
Och det är länge i MIN värld faktiskt.
Så kom bara kom, sa jag, jag vill MYSA!

Precis när vi lagt på ringer Bästis nr. 1 och frågar om jag ska hänga med henne på stranden.
Nej, det ville jag ju inte då eftersom Sunshine skulle komma, plus att jag bestämt mig för att ta det lugnt med solen idag.
Men erbjöd henne att komma över hit, men hon ville på playan...
Och jag förstod henne, jobbar man på "kontor" då vill man UT på stranden när man är ledig.

Så kom Bästis nr. 2 och lilla Sunshine och jag...
Fick en FINFIN PRESENT!



Nu har jag inte bara Dalahästar i hela mitt hem, nu har jag det i öronen OCKSÅ!
Lilla Sunshine har varit i Dalarna.
Hon hade fått välja färgen på öronhängena och hon valde RÖDA, helt rätt färg till mig såklart.
Jag blev väldigt glad och satte på mig dom omedelbums.
Sen pep mamma iväg en stund, och jag och Sunshine satt i skuggan och läste böcker och lekte "Telefonsamtal".

När min bästis kom tillbaka gjorde jag Lyx-Frappen med vispgrädde och hon...
Hade köpt choklad.
Så där satt vi alla under parasoll, gosade och smockade i oss.
Då dök Bästis nr. 3 helt plötsligt upp .
Fick en VÄLDANS massa GOS hon också, av Sunshine.
Och hon undrade om jag skulle följa med hem och umgås med henne under kvällen.
Jag kände att jag fick tacka nej, jag hade ju haft besök i flera timmar och behövde nog vila på kvällen.

När alla sedan pysit iväg, hann jag inte mer än komma upp och äta kvällsmat...
Så ringer Syster-Yster och undrar om vi skulle hänga med ner på hamnen, jag och mamma, käka glass och glo på folk!
Jag fick tacka nej till det också...
För jag var helt slut, TYVÄRR!

Så nu sitter jag här i soffan och är helt själv.
Sambon är iväg och kollar film.
Och tycker det är rätt trist, fastän jag har fullt upp idag.
Jag önskar jag kunde orkat NÅGE mer iallafall.
Men det gör jag inte med den här tråkiga nacken.

Så har jag gjort klart födelsedagspresenten, handledsvärmarna.
Eller jag ska virka ihop den sista, så jag är nästan klar, men det får jag göra imorgon.
FÄRGEN är helt fel här på bilderna, men det är skitsvårt att fota det här garnet, jag har försökt förr.
Det ser kornblått ut, men är LAVENDELLILA.







Handledsvärmarna är egen design och samma som dom med knappar, som jag gjorde för ett bra tag sedan.
Men eftersom födelsedagsbarnet ville ha handledsvärmarna som torgvantar, så gjorde jag om min modell.
Det blev synnerligen inproviserat, jag hittade på under arbetes gång.
Men det blev väldigt BRA faktiskt.
Tycker jag då .
Nu ska jag se lite på en film.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0