Ozonlagret borta?

Så var man hemma igen, från Lickers!

Och idag undrar jag om inte OZONLAGRET var helt borta OVANFÖR Lickershamn!

Fy fan vad det brände i solen TROTS att vi kom ut sent och en härlig vind från havet.
Mycket märklig sol idag...
Här är man väldigt brun, skyddar sig med solskyddsfaktor och som sagt kommer ut sent på stranden och ändå kände jag mig levande STEKT.

Jag kände att det brände så illa ibland, att jag fick ställa mig i skuggan.
När jag råkade somna till vid ett tillfälle, och vaknade höll jag på att inte komma upp från filten.
Det var solstingsvarning, och då har jag ändå huvudet och ansiktet täckt.
Jag STAPPLADE ner i vattnet och stupade i med huvudet före.
Nä, det var inte riktigt angenämt idag tyckte jag, det var lite otäck sol.
Vi var på stranden i ca 3 timmar och det var mer än nog.

Vattentemperaturen var TJUGOSEX grader!
Dom som låg granne med oss hade mätt.
Och idag har jag faktiskt simmat.
Jag har ju ändå haft ont från och till under dagen och så skitsamma, tänkte jag.
Jag ville liksom ut på SVALARE vatten när jag badade, och då måste man ju simma lite.
Men det gick ändå bra, värken har inte blivit värre iallafall!

Nu har jag precis klämt i mig rostbiff och potatissallad.
Sitter med en bränna i soffan.
Återkommer.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0