Surpuppor!

Idag har det inte varit kul...

Först började mamma gnälla om längden att åka till Lickers idag.
Bilvägen var helt plötsligt FÖR LÅNG!
Jag misstänker att hon var mest besviken för att min moster inte hängde med idag.
Då var det inte kul att åka till stranden.

Och innan vi hade åkt iväg hade sonen tjatat som fan "När ska vi åka, när ska vi åka, vi åker NU!!!!"
Hur ska vi kunna åka nu när mormor är och klipper sig, undrade jag, då får ni GÅ till Lickers.
Så kom mamma då hem och blev besviken på att moster inte åkte med, och så gnällde hon.

Härdsmältan kom när jag sa att jag behövde köpa solkräm med högre solskyddsfaktor på Åhlens.
Då skrek hela bilen "NEEEEJ" och "FAN" och i samma veva upptäckte jag att jag GLÖMT min KUDDE som jag behöver när jag åker bil och ligger på stranden.
Jag behövde dessutom köpa en kudde eller åka hem och hämta kudden.

Alla började skrika, gnälla och jag...
Som mot alla odds hållit truten hela dagen trots tjat och gnäll...
EXPLODERADE!!!!!!!!!!!
HALLÅ, jag ska väl för fan inte bestiga Mount Everest och begär att ni ska sitta i bilen och VÄNTA i flera år?
Jag ska köpa solkräm och en kudde!
(Kudden glömde jag ju för att alla stod och skrek NU ÅKER VI, NU...)
Jag blev så förbannad och skällde ut alla för deras djävla gnäll och surpuppefasoner.

Hjälpte noll...

Jag sprang in på Åhlens och handlade det jag skulle ha och ut i bilen igen.
Gnället FORTSATTE från förarsäte och baksäte.
Min nacke värkte av all irritation och ilska.
Jag var dock TYST!

Vi kom ut och mötte upp min kompis med son.
Barnen stack iväg och jag kunde ägna mig åt småprat och TREVLIGT SÄLLSKAP istället.
Men så fort jag ville sonen något...
Så var det näbbiga svar och "tuff attityd" för att polarna var där.
Jag försökte tala sonen till rätta...

Hjälpte NOLL.

Vid ett tillfälle sa min vän:
Ja, det är vid sådana här tillfällen man undrar HUR man tänkte när man väl fick för sig att skaffa barn...
Läste man nån tidning och tyckte det verkade gulligt eller?
Ja...
Jag kunde bara hålla med, speciellt en dag som denna.
Jag ville sälja BÅDE morsan och sonen till lägst bjudande på Blocket!
Jag fick dock några timmars frist från gnället.

När vi sen skulle åka hem...
Fortsatte gnället.
Helt djävla otroligt...
Hela bilresan och jag blev arg igen.
Vad håller ni på med liksom???
Lägg av och NER!
Hjälpte noll.
Vi släppte av sonens kompis och sen behövde jag då handla.
Inget ätbart hemma till middag.
GNÄLL-EXPLOSION igen från son och mor!

Och följdaktligen från mig också.
Hallå...
Ska vi SVÄLTA också?
Min värk nådde en ännu högre höjd och där har den legat sen dess.
Ont, ont, ont, ont!
Inte kul.

Ja, nu har jag avreagerat mig.
Men så har dagen varit.
INGE TREVLIGT ALLS med undantag för umgänget med vännen.
Nu sitter vi och ser "Farsan" sen är det läggdags för min del.
Jag ska upp tidigt till läkaren imorgon.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0