S-K-Ö-N-T!

God morgon.
Hade min första "utekväll på byn" för iår igår.
Det var en kväll med middag med min bästis och lite glidande på stan!
Ja, det kändes som längesedan...
Efter en livstid i soffan.

Gud...
Jag har knappt suttit i soffan på flera veckor!!!
Känns VÄLDIGT skönt!

Jag kom ju hem från stranden igår, duschade och "piffade" till mig lite.
Skulle gå iväg och träffa upp min bästis vid rondellen.
Tog på mig mina gåvänliga, höga snyggskor.
Hade plåstrat på min stora blåsa på foten.
Går iväg på gårdsplanen och känner...
AJ!
In på med plåster på två blåsor till, gick iväg...
AJ!
Nähe, in igen och ja, vad hade jag att välja på?
Snyggklänning och...
Filpflops!
Snyggt, nä, men det är det enda som funkar på fötterna!
Jag ville inte gå runt och ha ont i fötterna en hel kväll.
Ja, det funkar när jag tränar, men INTE när man ska på skojsigheter!

Jag och bästisen promenerade ner mot hamnen och kollade statusen på restaurangerna.
Det var rätt tjockt.
Vi bestämde oss för Joda först.
Men där var det LÅNG väntetid så vi drog vidare till Hamnplan, hamnade i en kort kö, och vi fick bord nästan direkt.
BRA spanarbord .

Och så blev jag uppraggad i kön när vi stod och väntade på bordet.
Ja, jag MÅSTE tyvärr skryta om det.
Jepp, en mycket SNYGG och söt ung man på 24-ca (fick jag veta av en annan vän som var där).
Han ville att vi skulle sitta vid deras bord, bla, bla, bla.
Hade svårt med ett NEJ, och ville "umgås" under kvällen.
Och jag sa:
Du, jag är nog nästan så pass gammal att jag kunde vara din MAMMA, jag är GIFT (ljug men ändå ;)
och har barn.
Så tyvärr, du får nog titta dig omkring och leta upp någon I DIN ÅLDER.
Men det unge herrn gav sig inte.
Vi skulle tydligen UMGÅS!

Efter köandet och mitt konsekventa nobbande så gick han med sina polare till deras bord.
Men återkom några vändor under kvällen, satte sig i soffan och snickesnackade när jag flyttat över dit efter middagen, och gav liksom inte upp!
Fast herregud, jag ska INTE sticka under stol med att jag var smickrad.
Så hade jag varit i HANS ålder, då...
Hade han inte behövt JOBBA SÅ HÅRT!
Nu slutande hans kväll med att han gav upp och hittade tillslut en annan tjej...
I HANS ÅLDER.

Och jag tänkte:
Jag ÄLSKAR mina SOLBRILLOR!
Och:
Tack för EGO-BOOZTEN lille vän!

För att återgå till min bästis och min kväll nu efter allt skryt...
Så vart vi lite besvikna på menyn.
För det som var prisvärt och lockande serverades BARA DAGTID!
Så vi fick ta det vi egentligen inte ville ha, men vi ville inte bli skinnande på pengar.
Det blev RÄKSALLAD för båda.
Men det var en matig sallad med salladen indränkt i någon majonäslikande dressing.
Inte många kanske som gillar det, men jag gör faktiskt det, och jag kände att jag blev mätt i magen.

Så drack jag ALKOHOLFRIA drinkar som var annanasbaserade!
Dom smakade UTLANDSSEMESTER och lyx.
Och billiga var dom dessutom, 28 kr för en drink.

Ja, och där satt vi och spanade på folk, åt och drack, snackade skit och hade det GOTT i största allmänhet!
Vi flyttade över till soffan efter ett tag och min nacke kändes inte av alls.
När vi började märka att 18-åringarna började komma in på stället lättade vi.
Vi promenerade runt på stan och kollade alla uteställena längs vägen, folket och slutade vår färd på Nunnan!
Där satt morsan, mostrar och morbror.
Dom satt/stod och diggade till Thomas Augustsson som spelade.
Ja, det var DRAG UNDER GALOSHERNA på Piff & Puff kan jag säga, maracas och svängig dans.
Så säger jag inte MER än så...

Vi var där ca en kvart, så vandrade vi vidare till godisbutiken och köpte några små nattgodisar, sen vidare hem.
Jag kom hem 23.45 och kände mig VÄLDIGT nöjd med min dag och kväll.
En dag på min favorit strand och en kväll med en av mina favorit-bästisar.
Nacken höll, ingen värk idag...
Jag stavar ordet jag känner:
S-K-Ö-N-T!
Jätteskönt.

Jag behöver få känna mig "som vanligt" igen.
Och det gör jag just nu, med en lugn puls och en hjärna som tänker efter vad jag orkar och inte.
Idag blir en lugn dag, stranden...
Ikväll SOFFAN.
Den jag träffar så sällan nu
Nu ska jag gå en prommis till apoteket, jag behöver hämta ut mediciner.
Till min hudsjukdom.
Ständigt dessa mediciner.
Sticka lugnt.

P.s. Om sambon är informerad om uppraggningen?
Självklart!
Jag är SÅ självgod så jag var tvungen att skryta om det. D.s.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0