Tekniska Ture!

Idag vet jag inte VAD som hände, men jag blev så himla irriterad...
På min mor.
Ibland blir det bara så, ingen whiplash inblandad utan bara "MAMMA-IRRITATION" helt enkelt.
Hon kan vara så OMSTÄNDIG och mamma-jobbig.
Ja, typisk förälder ni vet .
Kommer till det strax.

Jag har varit superduktig och gått mina 8 km i STEKANDE HETTA på förmiddagen.

Fick en tutning&vinkhej från en tjej i cab längs vägen, som jag inte kände igen.
Så fick jag en tutning från två UNGA killar i en FIN BIL och busvissling.
Återigen, TACK kära solbrillor för det!
Man ser alltid yngre ut än vad man är, kanon.
Killarna visslade FÖRMODLIGEN på en som dom trodde ung tjej, men i själva verket var det en gammal tant.
Som SKULLE kunna var deras mamma .
Jag vickade lite extra på rumpan när dom åkte förbi och tänkte:
Visst, jag är MAX 25!

Och idag kom jag i mina sportbyxor i strl 34 igen!
Tack för den här gången MENS, och på återseende nästa månad!
Helst skulle jag vilja säga "Far & Flyg menshelvete", men då innebär ju det att man kommit i klimakteriet och det har jag inte lust med ännu riktigt.
Så välkommen tillbaka, men låt mig slippa få en chock på vågen och ett djäkla pms-humör!

Så stod det HÖ och HALM inköp på agendan med mamma idag då.
Jag köper och hon bär...
Men redan när jag satte mig i bilen kände jag att:
Du lär få bita ihop, för nu blir det PLADDER!
Och det blev det.
Och jag orkade inte lyssna på "det som avhandlades" eller bemöta det.

Jag försökte hålla Pladder-Ilskan inne, och vara hövlig i tonen till min mor.
När hon sedan började STYRA och STÄLLA med "Den handikappade dottern" inne på lantmännen där vi köpte hö...
Då fräste jag:
Sluta, jag får ont i nacken av ditt tjat!
Och så vänder jag mig om...
Och där står en kompis till en kompis.
Han märkte nog mer än väl min irritation och sa:
"Hej, ANDAS nu, djupa andetag..."
Mmmm, HEJ, sa jag och svammlade sedan på ungefär som morsan.

Vidare så åkte vi ner till min moster för att fixa hennes tv.
Och då...
Höll jag på att få dårpippi.
Ja, jag fixade och trixade och fick igång tv-kanalerna åt min moster men...

När jag skulle förklara för en som HAR PROBLEM med att komma ihåg saker, och en som INTE borde ha problem med att komma ihåg saker...
Som bara är djävligt oteknisk...
Då ville jag fly fältet.
Jag ville försvinna upp i tomma intet.
Jag försökte förklara så pedagogiskt och lugnt jag bara kunde för båda, och det gick inge vidare.
Flera gånger, lugnt och inte för mycket information.
Nope...
Det var NOLL TEKNISK kontakt.
Min moster är ursäktad.

Tillslut sa jag:
DENNY (dvs sambon) får komma hit och fixa tv´n så den blir som vanligt.
Eftersom ni inte förstår det här med att man måste använda AV och PÅ-knappen på BÅDA tv-kontrollerna.

Alltså, det var barnsimpelt, men Tekniska-Ture (mams) och Glömska-Greta (moster) hajade inte!
Så jag gjorde det enad rätta:
Jag lämnade över ansvaret till...
En som får ta över .

Sjysst va...

Så har jag varit hemma stund, vilar i soffan och funderar på kvällsmat snart.
Varvar ner och ska ta på mig mysbyxor.
Ska fundera på om nacken fixar lite virkning, göra handledsvärmarna klart.
Återkommer...
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0