Frappe.

Jag fortsätter klaga:
Det är för varmt!
MEN...
Jag är fortfarande VÄRKFRI!
Vilken härlig dag!
Jag är glad TROTS härdsmälta och mens!

Och kommer ett recept!

Jag brukar inte så ofta skriva ner recept, men det händer.
Idag ska jag dela med mig av en BEHÖVLIG godbit som behövs i hettan, FRAPPE!
Jag vill gärna ha kaffe på dagarna, men fixar INTE varmt kaffe i denna hettan.
Därför plockar jag alltid fram mitt BÄSTA "Frappe" recept vid kaffebehov och värme ute.

Men det kräver ju då att man planerar och brygger lite kaffe i god tid och ställer in i kylen på kylning!
Steg nummer 1:
Brygg ditt kaffe som du brukar och ställ in i kylen.

Sen för EN portion Frappe tar du:

1½ dl kallt kaffe
½ dl mjölk (helst grön)
2 msk vaniljglass
½ tsk vaniljsocker

Kör i en mixer eller med mixerstav.

Så dricker jag den HALVLYXIGA Frappen.
Vill du ha den ÜBRELYXIGA Frappen så lägger du till:

1 dl vispad grädde och en nypa strösocker på det!

Jag drack den halvlyxiga versionen förut idag och bjöd min mor.
Hennes omdöme var:
"GUD va gott det här är!"
Och jag kan bara hålla med.
Vill man ha sitt eftermiddagskaffe men inte klara av varmt kaffe och värme, GÖR DETTA kafferecept.
Jag lovar, ni blir inte besvikna!
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det låter ju jättegott, jag ska absolut prova imorgon för nu har jag inte kunnat dricka kaffe på flera dagar pga värmen!

2010-06-30 @ 19:40:33
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Gör det Caroline, gillar du kaffe så kommer du älska detta, drickes helst med sugrör ;D

2010-06-30 @ 22:16:29
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0