Min & Lena Endres lugg...

Herregud, vi var i uppror här...

2:a Chansen...
VISSERLIGEN oviktig i det stora hela när det gäller Melodifestivalen men vilka låtar som HÖLL PÅ att gå vidare...
Urk.
Nu blev det ju hyfsat, men jag och min bästis vi ville att Neo och Alcazar skulle gå vidare.
Dom blev ju utslagna direkt.

Jaja, Pernilla var ju SCHLAGER iallafall, men lär ju knappast ta hem segern.
Nästa vecka däremot lär det ju BLI spännande för nu har man ju hört låtarna som gått vidare så mycket på radion så nu känns ALLA som möjliga vinnare.

Jag har iallafall många favoriter.

Det har varit en lugnt eftermiddag.
Jag har virkat och pysslat om varannat.
Sambon har ju jobbat så jag har haft EGENTID :)
Vid 19-tiden kom vänner och vi har som sagt glott på Melodifestivalen.

För att då hoppa till något helt annat så har jag funderat på LUGG.

När jag såg Lena Endre på tv för någon vecka sedan tänkte jag:
Fasen, vi har ju LIKA HÅR hon och jag och hon har klippt lugg och är skitsnygg i det.
Kanske jag skulle...
Klippa lugg?



Lena hade samma lugg som här, men sitt naturliga lockiga hår.
Platt lugg och lockigt hår.
Det var jättesnyggt.

MEN...

Så är det ju det där med SJÄLVLOCKIGT hår, det är ett HELVETE med lugg alltså.
Jag HAR testat ha kortare lugg vid två tillfällen i livet, vid 16 och när jag fick barn år 2000.
Alltså haft långt hår och lugg.
Det var...
Skitjobbigt!

Man kan ha fönat, sprayat, tvingat den till LYDNAD och fått till den sjysst...
Så går man ut och det är kanske en lite fuktigt ute eller kanske REGN...
Då säger det TJOFF så är luggen, OAVSETT hur lång den är, UPPE i HÅRFÄSTET i små krullar!!!

Iallafall min.

Men jag kände mig ganska SUGEN ändå när jag såg Lena.
Och stod till och med framför spegeln i badrummet och tänkte:
Fan, jag behöver inte gå till frissan, jag klipper själv!

Jaha ja...

Jag avstod för tillfället och dagen efter ringer det på dörren, och där står sonens tjejkompis.
Frågade om sonen var här, nej, han är hos sin pappa.
Och så säger jag, för jag noterade att HENNES LUGG var väldigt KORT, mycket kortare än när jag såg henne gången innan:

Har du varit och klippt dig nu?
Jag hörde nämligen SIST jag var hemma hos dom att hon ville gå och klippa sig så...
Jag trodde hon hade varit och frisserat sig.

"Nä, jag har inte klippt mig ännu.
Men jag har duschat förut så jag är fortfarande lite blöt i håret"

Flashback från förr:
Uppkrullad LUGG, nej, fuktigt väder, nej...

Ok, då bestämde jag mig, INGEN LUGG!
Tösabiten har nämligen precis som jag, SJÄLVLOCKIGT HÅR!
Lena Endre må vara jättesnygg i sin lugg och har FÖRMODLIGEN inga problem med UPPKRULLAD lugg...
Men DET HAR JAG.

Och när jag tänker tillbaka på hur mycket JOBB det krävdes för att hålla luggen RAK och snygg "förr i tiden", nä, DÅ är det INTE värt det.
Jag är ingen HÅR, SMINK och pysseltjej, snabbt ska det gå.

Fasen, jag som var så redo för en förändring ;(
Jag får se ut som "gamla vanliga jag" trots allt.
Nu ska jag virka en stund till, sen kudden.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Eva

ha ha ha hon har varit och klippt sig för några dagar sedan, våran vanliga frissa hade fullt upp så jag lät en annan där ta hennes hår också.

Men jag kan lugnt säga att hon hatar sin lugg just nu. för kort och krullar upp sig , not nice....

men som tur är växer det snart ut.

I morgon ska jag ut med Fanny till monica, någon gång på förmiddagen 10-11 tiden vill du hänga på så får du gärna



kram kram Eva

2010-03-06 @ 23:45:32
URL: http://belleochfanny.zoomin.se/loggbok.html
Postat av: Bloggaren Herself

Ja du ser, lugg som krullar upp sig!!!!

Hopplöst ;D

Det börjar TIDIGT med "Det lockiga hårets förbannelse".

Man tycket det är jättefint, men det blir så ENFORMIGA frisyrer märker man ganska snabbt :D

Kram

2010-03-07 @ 10:44:11
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0