Före min tid...

Idag har jag shoppat.

Jag har börjat på födelsedagspresent-inköpen till sonen :D
Han fyller ju år i slutet av månaden, så bäst att börja i tid.
I år har jag/vi massor med uppslag till presentinköp så det blir lätt!

Kommer inte skriva VAD jag köpt idag, för jag vet inte om han kikar in här ibland.
Han HAR liksom "hintat" lite om att han "vet vad jag skriver" på bloggen så...
Bäst att inte förstöra överraskningen på födelsedagen.

Och SJÄLV köpte jag MER kläder till mig själv.

Jag har bestämt mig för att SVÄLTA om det är så att jag FÖRKÖPER mig på kläder & dylikt.
Hellre svälta än att inte få shoppa, är MOTTOT för denna månaden ;D

Ja, va fan, jag har MÅTT SKIT-SKITISKIT-SKIT, haft VÄRKEN FRÅN HELVETET, varit HELT PANK, nog känns det väl som jag kan unna mig nu när jag känner mig lite gladare?
Jo, det tycker jag allt!

Shoppingen i fredags och shoppingen idag fick mig att känna mig som...

Carrie Bradshaw/Sarah Jessica Parker i "Sex in the City"!

MER nya kläder och promenad hem gav mig en SVASSIG gång och rakare rygg!
Det var bara den tajta toppen, ballerinakjolen och dom PERFEKTA BRÖSTEN som saknades ;D
Jag hörde musiken oxå...

Jag köpte:



En tajt tvärrandig, lång t-shirt tröja :D
Kommer att passa SÅ bra till mina nya jeanstajts.

Efter att ha sett filmen om Coco Chanel, blev jag SÅ sugen på tvärrandigt.
TUR som är, så är det ju väldigt INNE.
Denna har jag sneglat på inne på Indiska och idag slog jag till, fanns bara en kvar så det stod mitt namn på den.

Och så blev det:



En skogsgrön Madde-tunika.

Ja, ingen shopping är komplett utan en Madde-tunika från Indiska.
OCH jag hade tur, den hängde på en REA-ställning så då vart det ju ÄNNU bättre :D

Jag var fulllastad med kassar HÄNGADES i jackficksknapparna, och var rädd att dom skulle brista, men jag kom hem utan att jackan pajade!
Känner mig NÖJD och glad.

Så kunde jag konstatera en sak idag...

Jag har varit FÖRE min tid vad gäller Stick-&-virk modet!
På mammas hatthylla såg jag:







En halsduk som jag gjorde för 3 år sedan.

20 cm bred och 2 m lång.
Och denna räddade faktiskt min mamma ur soptunnan!
Jepp, jag hade gjort 3 stycken i ett JÄTTEDYRT, men überhärligt garn, som heter Tilde.

Och jag tyckte att dom vart jätteomoderna när dom var klara!

Hade dom i mitt arbetsrum tills jag RUTTNADE på att se dom, PLUS att dom JU var så himla omoderna då, så jag slängde dom!!!!!!!!
Mamma hade kommit strax efter för att slänga sopor, och plockat upp denna, den hade klarat sig från sopkladd.
Hon tvättade den, och vips hade hon en fin sjal.

Och JAG blev SUR för att hon "räddat" den!

Hon fick under inga omständigheter SÄGA till någon att JAG gjort den där!
Så FUL och OMODERN som den var!!!!
Jag skämdes för min dåliga smak och mitt dåliga virkverk.
(Jesus...)

Ja, och så fick jag se den på hennes hatthylla idag och bara kände:
Jaha ja, det var ju SYND att jag slängde dom där sjalarna i dyrt, härligt bomullsgarn.
Dom hade ju varit säljbara och hippa I ÅR!

Men så kan det gå...
Jag hade TRENDKÄNSLA utan att veta om det ;(
För att friska upp ERA minnen då så lägger jag upp "HM-orginalet" då oxå...


Och för att avsluta i SANN Carrie Bradshaw-anda vill jag citera henne.
Det passar bra ang mitt FÖRRA inlägg idag:

"When real people fall down in life, they get right back up and keep walking."

Så sant som det är sagt!
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0