Inte sant...

När klockan ringde imorse tänkte jag:
Nä, det här är bara inte sant...

Sonen verkade tänka samma sak.
Vi var så trötta att ögonen knappt gick att få upp :(
Min förkylning har dessutom blommat upp igen.
Eftersom sonen fick feber och blev störtförkyld innan helgen så har jag förmodligen plockat upp dom basiluskerna PRECIS LAGOM när mina försvunnit.

Men...
Med alvedon så funkar ALLT, jag håller Digerdöden i schack ;D


OCH...
Jag vaknade värkfri i nacken.

För jag kan faktiskt erkänna att när jag la mig igår BRANN nacken något så fruktansvärt.
Jag hade så ont så jag vart grinfärdig, fast det var nog inte så konstigt med allt jag gjorde igår.
Men så ser man vad en natts vila gör :D
Värken var tillbaka på noll.

Ända tills jag upptäckte...
Ett paket!!!!!!!

Jag plockade ur diskmaskinen och ställde tillbaka porslin.
Så hade jag använt en stor glasform som jag hade haft längst in i skåpet brevid spisen.
På hyllan längst ner, och där är jag typ ALDRIG och rotar.
Så skulle jag ställa tillbaka den...
Och ser att det står två kartonger längst in, varav den ena är öppnad.
Hm...
Det var gammal sportvälling, som jag brukade dricka som morgonmellis INNAN jag fick rosacea.
Men fick sluta med för den innehöll för mycket salt.

Jag, med min idag, värkfria nacke, fick dra ut ALLT i skåpet för att komma åt kartongerna.
Och där i var det...


En liten koloni med små LARVER!!!!!!!!!
DET har aldrig hänt att jag NÅGONSIN haft några larver av något slag!!!!
Aldrig, det strider mot mitt pedantiska bättre.

Jag är en rensare av stora mått och har allt i burkar.
Noga som fan.
Men, där hade jag då tydligen tryckt in dom där paketen och i det öppnade var den några små larver.
Dom FLESTA döda visserligen, men ändå, det räckte med att jag såg två som krälade.

Ja, vad gör Madde då?
Jo, jag fick TOKSPEL och fram med dammsugaren, ren disktrasa och Ytdesinfektion Plus!
Rensade hela skåpet, dammsög, torkade, väntade och torkade igen :(
Och fick ont i nacken, men jag hade liksom inget val.

Och sen gick jag vidare till FRYSEN!
Ja, fråga mig inte varför för DÄR krälar det iallafall inte men...
Jag kom på att nu har det legat så mycket ganska länge som måste bort!
????????????
Så, jag rensade DÄR också.
Hm...
Ja, men det var lika bra så var det gjort.

Jag bar ner kassen ut på trappen och så fick mamma ta den därifrån.

Fick ännu mer ont och då kunde jag lika gärna plocka in tvätt, bädda rent i sovrummet och sätta in en liten tvätt.
Bravo.
Ont.
MEN igen, det har jag faktiskt vilat bort ganska bra nu ändå.
Så NU, ska jag ta det lugnt :D

Hade tänkt ta en liten promenad men det regnar nu.
Det får bli dusch och något annat försiktigt pyssel.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0