IQ-virkmås...

Vaknade ALLDELES för tidigt idag!!!!!!!!!

Den inbyggda KROPPS-klockan "ringde och väckte mig" 07.15 och jag ville bara DÖ.
Jag kom isäng 01.30 och sedan läste jag i "Skumtimmen" och den är SÅ SVÅR att lägga ifrån sig.
Jag blir SUR när jag blir så trött så jag somnar ifrån den.

Med tanke på att jag INTE gillar deckare, men läste ut författarens förra bok "Nattfåk" på sju timmar nästan exakt, och gillar även denna bok JÄTTEMYCKET, så är det svårt att sluta läsa i tid...

Men det är SPÖKDECKARE och jag gillar ju SPÖKEN ;D

Så tillhör jag ju kategorin som inte kan somna om så jag låg till 08.17, sen gick jag upp.
Jag är TRÖTT.
Nog om det.
Det blir ändå en lugn dag idag, det har varit nog med UPPSTÅNDELSE i veckan ;D

Jag sitter och klurar på om jag ska ta en 8 km till Vibble eller inte, men det blir nog det.
Det är ju VARMT ute idag.
Jag kollade vår termometer och den visar +7 trots ganska hård vind från havet idag.
Jag fick vårkänslor igår, ÄNNU mer idag eftersom det är lite sol :D
Eller soldis är det kanske...?

Jo, det blir nog Vibble, musik och solbrillor.

Så över till virkningen!

Jag säger bara EN SAK:
IQ-virkmås!
Och IQ-virkmås, det är JAG det!

Jag tyckte igår att den ena handledsvärmaren, maken till den första vart lite liten jämnfört med den första.

Men det var mörkt igår när jag var klar, och jag var TRÖTT.
Så titta jag idag...
Johoooda, fan, det var mindre!
Inte mycket, men det märktes :(
Hur kunde det bli så?

Jag har ju kört samma mönster och samma nål.
Eller?
Ner i påsen och kollade, jaha, där låg EN 3:a.

Kollade mönstret jag gjort och såg att jag skrivit 3½:a till nål.

Men FÖRMODLIGEN har IQ-virkmås, som haft någon dags paus mellan handledsvärmarna, har jag FÅTT FÖR mig att det skulle vara en 3:a.
Alltså, resultat, en NÅGOT mindre handledsvärmare.
KLANTO!

Men OK, jag skulle ju ha dom som PROV-värmare så då har jag en SMALL och en XS.
Men ÄNDÅ, perfektionisten i mig GRÄMER SIG.
Otroligt klantigt att jag bytt NÅL.

IQ-virkmås har lärt sig läxan, ALDRIG mer!
Idag börjar jag på ett par som ska säljas, det blir blålila garn med cerisa knappar.
Barnsligt fint, jag lovar :D

Så har jag, precis alldeles nyss, DAMMSSUGIT av våra golv!!!!!!!!
Kanske inte SÅ stor grej för dom flesta, men STORT som FAN för STÄDFANTASTEN Madde!!!!!

Jag har dammsugit två gånger sen olyckan i augusti.

Ena gången var jag vansinnig på sambon och på hans DÅ, urdåliga städmoral.
(han har bättrat sig rejält)
Men jag blev skogstokig och slet fram dammsugaren och dammsög halva lägenheten.
Det slutade med VÄRST-VÄRKEN såklart, och jag bröt ihop.
Hatade sambon, mig själv och vår skitiga lägenhet.

Det var DÅ det.

På nyårsdagen kunde jag plocka fram dammsugaren och ta lite dammtussar.
Kände inget, men DÅ hade jag en av mina TVÅ värkfria dagar också, innan jag började med Gabapentinet.
Sen har jag inte rört dammsugaren sedan dess.

Idag kände jag mig modig IGEN, och med tanke på framstegen sedan jag började med medicinen så...
Jag testar.
Det låg små dammtussar på golven, halm från kaninen...
Jag dammsög försiktigt, sakta, flyttade inga möbler (naturligtvis) bara lite lätt runt om...

DET FUNKADE!!!!!
Iallafall idag :D
Nacken är LÄTT ansträngd och det går jag förmodligen bort om jag går ut och rör på mig.
SKÖNT som fan alltså!
Då kan jag kanske vipsa av golven någon gång mellan sambons veckostäd, när det blivit små dammtussar.

Jag gillar nämligen INTE små dammtussar, jag är DAMMALLERGIKER, fast inte på det riktiga sättet...
Bara på det PEDANTISKA.

FRAMSTEG!
Så får vi väl se vad som händer i fortsättningen.
Håll tummarna.
Nu, LUFT.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0