Carrie-känslan uteblev...

Carrie-känslan UTEBLEV idag...

Sonens kompis/granntjejen dök upp precis när vi skulle gå.
Hon ville leka med sonen, men vi skulle ju iväg så jag/vi erbjöd att hon kunde gå med oss om hon ville.
Och DET ville hon!

Detta till trots att hon precis sagt när hon dök upp att hon inte hade velat vara på fritids idag för dom skulle ut "och gå" så LÅNGT...

Jag frågade då om HON VERKLIGEN ville gå med oss, för vi skulle OCKSÅ gå ganska mycket och hålla oss ur vägen för sambon som skulle städa.
JO, men gå med OSS ville hon gärna!!!!
Länge, verkligen???
Jo!

Och hon ringde hem till sin pappa och sa att hon hängde med oss.

Vi traskade iväg...
Men med TVÅ BARN som "FEL" accessoarer uteblev som sagt Carrie-känslan, Madde-Carrie och TVÅ kids i släptåg kändes:
Inte SÅ Carrie ;D

Det kändes:
Morsa i gummistövlar och trollmössa i en SMÅSTAD!
Not so GLAMORÖST at all!!!!!!!!
Tror inte ens ett par SOLBRILLOR ens hade hjälpt.

Jag och granntösen sprang efter sonen som en svans.
Det var ju han som hade "shopping to do" idag.
Jag hann dock med "en snabbis" på Lindex, men tittade bara.

Pengarna är frysta på kontot from igår.

Vi var i bokhandeln och jag köpte FAKTISKT två pocketböcker idag.

Jag har läst ut ALLA böcker jag köpt, lånat på bibblan och lånat av vänner...
Och när jag igår skulle sova och tog fram "Mistrals Dotter" ur min egen bokhylla, LÅNGT, LÅNGT, in...
Då kände jag:
Nä, den här måste jag fan skänka till Röda Korset nu alltså!!!!
Den är PINSAM att HA i bokhyllan.

Jag läste 3 rader sen somnade jag tack & lov ;D
Bort med den...

Idag köpte jag:
"Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein.

Handlar ju om författarinnan själv och hennes liv och kamp att leva med diagnosen "Bipolär typ 2", förut kallat manodeppressivitet.
Det var ju hon som orsakade sådant rablader för att hon FÖRSVANN samma dag som boken släpptes.
Ingen, varken familj eller släkt visste vart hon tagit vägen.
Hon hittades sedan i Danmark, hade NÄSTAN begått självmord typ...

Snacka om att SKAPA en snackis, och försäljningen stack ju i höjden såklart.
Nu hittade jag den i pocket, så DEN ser jag verkligen fram emot att börja med ikväll.

Jag köpte också Johan Theorins "Skumtimmen".

Jag gillade hans "Nattfåk" och den läste jag ut på 7 timmar.
Den var RIKTIGT bra för att vara EN DECKARE.
Vilket jag annars inte läser, men det var en deckare med lite "spökinslag".
Men jag har fått blodad tand på författaren, så nu läser jag bok nr. 2, och hoppas att han lever upp till förväntningarna ännu en gång.

Vi åt lunch/ fikade på Märtas.
När vi kom dit var det lunchdags.
JAG ville ha lunch, men DET var jag ganska ensam om!!!!

Sonen skulle ha sin SEMLA, inge mat!!!
Amen smarrig MACKA åtminstone???
Nope, SEMLA, jag hade ju lovat!
Ok, ta din semla.

Granntösen, macka, mat?
Nä, chokladkaka men det fanns ju inte...
Då ville hon ha Hallongräddtårta!!!!
MACKA, det är ju lunch...
Tårta!

Jaha, jag åt lunch och dom åt SNASK!
Men JAG är inte en morsa som bryr mig, dom fick bestämma själva :D
Det fanns ju mat när vi kom hem om det hade behövts.
Det blev tre timmars promenad på stan och jag vart sliten, Carrie lyste ÄNNU mer med sin glamorösa frånvaro ;D

Jag ska nu ägna mig åt virkning och tv.
Sambon och sonen är på grabbkväll hos "F".
Jag ska njuta av ensamheten :D
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0