Lyckofenan!

Idag har jag bestämt mig för att jag är precis som Nemo!

Nemo, i filmen "Hitta Nemo" han hade ju en LYCKOFENA.
Lyckofenan var en missbildad fena som var lite mindre än den andra fenan.



Men Nemo han klarade sig bra ändå med en missbildad fena och hans pappa döpte den till Lyckofenan.
Jag har en halv nacke och en vänsterarm som också är lite missbildad på insidan.
Jag har värk idag, men det är LYCKOVÄRK!!!!!
Och jag känner mig som Nemo, jag har en Lyckoarm som är en del av mig nu!

Det som hänt idag är bara FÖR MYCKET!

Och jag är SÅ LYCKLIG och GLAD!
Så tacksam för att man kan få känna så här!
Jag känner mig precis så djävla glad som jag gjorde i somras när jag fixade iordning min verkstad!

Jag sprang ner till Malmgrens idag och hittade en av ägarna, sa att jag läst Facebookinlägget och undrade hur många skyltbyster/dockor hon hade till...
"Vi har massor, hur många vill du ha?"
Ja, vad ska du ha för dom?
"Tja, en hundring styck..."

Min hjärna fick en TOTAL BLACKOUT och jag fick världens sug i magen.
100 kr för en docka, har jag DÖTT och kommit till himlen nu eller???

Vi gick ner i källaren och jag fick se dockorna, det är samma modell som jag redan har, en halv docka med stativ nertill, utan armar och huvud...
Jag höll på att smälla av...

Jag vill ha FYRA dockor om jag får...

"Ta så många du vill."

Vi bestämde att jag skulle komma imorgon och hämta dom.
( jag åker dit med morsan :)

Jag gick ut från affären och kunde knappt ANDAS!!!!!!!!!!!
Jag var SÅ glad så jag höll på smälla av.
Jag höll på och få en hjärnexplosion.

Jag gick till och kollade handarbetsgruppen och pratade lite.

Så kom jag hem.
Kunde inte sitta still.
På med träningskläder och ut och rasta kroppen.
Kom hem, HELT SLUT, men glad som fan.

Så hade jag vunnit ett mönster på Tradera, brevet kom idag.
Det var en Cape á la Mormors-stuk, men DET kan man göra häftigt med RÄTT GARN.



Men det som fick mig att verkligen tappa HAKAN var att jag hade fått en ett EXTRA MÖNSTER som en bonus, som en PRESENT...



Och DET mina vänner, gjorde att jag höll på och smälla av ännu mer...

Det var ett mönster på en klänning från 70-talet som jag hade bjudit på, hos en annan säljare, för FLERA MÅNADER sedan.
Mönstret blev SVINDYRT och jag la ner bjudandet.
Och så idag...
Jag bjuder på en cape, vinner mönstret och FÅR ETT MÖNSTER som jag aldrig trodde jag skulle se röken av igen, för att det är RETRO.
Så får jag det som en present.

Jag tackar GUD och Malmgrens för denna underbara dag.
För att jag fick en PRESENT...
Jag tackar Gud för att jag fick ett samtal igårkvälls där jag fick höra att "När jag inte är där, då är allt grått, när jag är där, då är allt i färg, kom tillbaka snart..."
Jag är totalt knockad.

Nemo klarade sig utmärkt med en missbildad fena och jag överlever en trasig arm och nacke.
Livet är MYCKET bra trots allt :D
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0