Massor med bilder...

Nu blir det blogg med massor med bilder!

Ja, vad ska man säga om den här dagen?
FANTASTISK, tycker jag passar bra :D

Jag började med att äta lunch med min kusin.
Och gjorde en LITEN PREMIÄR-TEST på vägen dit.
Jag hängde på mig en LÄTT virkad väska idag, innehållande mössa, solbrillor och glasögonfodral.
Inte för mycket, så det blev tungt...
Det gick väl SÅDÄR...
Jag tyckte ju att jag kände av att nacken fick ONT, men det kan ha varit FRAMKALLAT också...
Ni vet det berömda:
"Nu vet jag om att jag kommer få ont och då får jag det..."
Jag försökte dock tänka bort det, men det gick sådär med det med.
Jag testade iallafall.

Kusinen och jag gick till Borgen och det gick väldigt BRA, mjuka stolar = ingen nackvärk, kanon.
Vi snackade, åt, och fikade.
Så pep hon tillbaka till jobbet och jag gick och mötte mamma vid Malmgrens :D

Och där hämtade vi mina nya DOCKOR!

Dom plockade till och med fram dockor med SAMMA FÖTTER.
De ni :D
Jag fick fyra dockor med fyrkantig fot för 400 kronor.
Å INTE NOG MED DET...
Vi pratade om det där med en skyltdocka med huvud, armar och ben också...
DOM HAR EN som dom vill bli av med, men det är en annan person som har första tjing.
Dom skulle kolla upp om personen skulle ha den annars går den till MOI!!!
Man kan DÖ för mindre :D

Så vi skruvade av dom på mitten och mamma bar in det i bilen, och körde hem.
Lastade in dom i boden OCH skruvade ihop dom.
Mamma är inte bara min personliga assistent, hon är min STAGEWORKER också ;D

Jag gick hem.
Jag fick liksom inte plats i bilen så jag traskade hem med LÄTTA, hoppiga steg.
Och hamnade på "Kattloppisen".
Tror ni inte jag fyndade DÄR OCKSÅ.
Vilken DAG, hujedanemej ;D

Till att börja med hittade jag denna UNDERBARA knyt batikkjol...



Vad jag kunde se orginal 70-tal, 35 kronor gav jag!!!!!!
Det är ju inte klokt.
Den satt som en SMÄCK, blir KALASFIN till sommaren med ett vitt linne.

Vidare hittade jag VIRKGARN...



Väldigt ljust rosa...
Inget jag skulle gå och köpa i AFFÄR, men jag såg framför mig Pimp My Pall, dvs ett litet palltäcke i mormorsrutor i färgerna...



Ljusrosa, vitt och cerisegarn.
INTE dom garnerna ihop, men färgerna.
Kan bli KANON.
Vad jag betalade?
TIO kronor.
Hur BRA som helst, ner i en låda tills dom kommer till användning :D

Och varför måste man GÖRA alla dukar själv, när man kan fynda en för 1 kr...



Det är ju inte klokt egentligen, tänk att någon suttit och gjort den här fina duken, och nu ligger den i en fyndlåda och kostar nästan NOLL kr.
Tvätt och sedan redo för ett nytt UPPSKATTANDE HEM!

Och sist men inte minst, en virkbok och en korsstygns bok för 5 kr tillsammans.



Så mitt lilla besök på Katthemmet gjorde att jag slösade 51 kr!
Och fick massor med NYA, bra STUFF ;D

Så kom jag hem.
Upp i min STORA garderob och kollade vad jag INTE använder!
Det är ju ganska mycket ;D
Ner i boden och så började stylingen av mina dockor.

Tänk att man snart är 40 och har börjat leka med dockor igen, sjukt KUL!!!!!!!!!!



The Dolls :D
Kolla va FINA dom är!



Så fick dockorna på sig en "vardagsoutfit", en "den lilla svarta", en "sommarklänning" och...



En "jeansoutfit" !!!!!!!!
Skitbra, jag lyckades till och med styla dockorna så FÄRGERNA i kläderna gick ihop :D



Sen på med några sjalar så som man skulle kunna styla dom när man har kunder :D
Vardagsoutfiten fick på sig en sommarhalsduk, den lilla svarta en finsjal osv...





Och så ställde jag en docka i varje hörn av boden, med bara kläder på, och bara EN docka med en bröllopscape på.
Resten stylar man som sagt EFTER BEHOV.

Det blev SÅ bra och jag är SÅ DJÄVLA NÖJD!

Jag skriver som jag skrev i somras, om jag DÖR NU, då dör jag iallafall LYCKLIG!
The only way is up...
Over and out från Nemo med Lyckofenan.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0