Mer sniglar, nej tack!!!!

Vaknade här imorse och sonen var superförkyld...

Han var hängig och trött.
Påstod att han sovit dåligt och vaknat mycket under natten.
"Jag är nog sjuk mamma, jag mår inte bra, jag måste nog stanna hemma från skolan..."

Jaha ja, sa den Oömma Modern, tror jag inte ett dugg på!
Du är nog bara lite förkyld!
Och enligt CSI-modell gick jag och hämtade febertermometern.
Bevismaterial!!

Sonen tog febern och när jag, CSI-agenten kollade:
38.3!
Hoppsan, opps, jag fick genast byta roll och bli Den Ömma Vårdande modern!
Bäddade ner sonen lite extra och han fick äta frukost i sängen.
Nu ligger han och ser på film och leker med sina Gormiti-gubbar.

Jag ska nog baka några småkakor till.
MYSA lite och ta det lugnt.
Jag är ännu lite slut från igår, så det är rätt skönt att bara vara hemma idag.
Så får vi fikabesök lite senare, trevligt.

Jag läste tidningen imorse och tyckte det var en himla otrevlig nyhet där...

"Gott om fästingar i sommar, krypen har klarat vintern!"
Konsekvenserna av den snörika vintern kommer märkas hela sommaren i form av fästingar och sniglar."

Det är välan TYPISKT!!!
Snön har varit ett skyddande täcke för alla småkryp tydligen :(
URK!
Fästingar bryr jag mig inte så mycket om, dom är så små och...
Mygg och fästingar gillar INTE mig, inte heller min mamma.
Vi är lyckligt förskonade från att bli uppätna av sådana PARASITER.

Men SNIGLAR, får mig på kräkhumör.



Det är ju sällan dom är så här söta liksom...

Nä, min kräkreflex sätter igång av någon konstig anledning varje gång jag stöter på sniglar.
Och spindlar.
Och allt som har många ben, är håriga ELLER SLEMMIGA!

Och VARFÖR måste småkrypen bli så många efter en så hård vinter?
Borde inte många av dom DÖ då, eftersom det är så kallt och så djup tjäle i marken?
Nä, återigen:
Snön blir ett skyddande täcke.

Himla tråkig NYHET tycker jag...
Jag hade HELLRE sett, OM det skulle gälla DJURNYHETER, typ:

"Det blir REKORDÅR för LAMMFÖDSLAR i år, så många lamm som föds iår har det aldrig varit."
Eller:
"REKORDÅR för GRÅSPARVAR, domherrar och sånglärkor i år, glöm inte att sätta ut riktigt många talgbollar!"

Eller:
"Rekordår för rabbisarna i år, dom kommer äta upp allt i din trädgård!"

Ja, hellre en GLUPSK RABBIS än en slemmig snigel i trädgården, TYCKER JAG iallafall!
Fram för lite ulligare och gulligare djurnyheter i tidningen är mitt förslag.
Nu ska jag sätta bröd i bakmaskinen och sedan baka några småkakor.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0