Relationsfel nr 1!

Igår fick jag nästan spader...

Jag var inne på FB och får se att en butik/butiksägare jag är "släkt med" som undrade på FB om någon var intresserad av "Skyltbyster" dvs såna som man visar upp kläder och underkläder på!!!!!
Och att dom var BILLIGA!

Jag skrev ju direkt att jag var intresserad, men personen i fråga var utloggad sedan länge.
Detta var skrivet ca 2½ timme tidigare :(
Jag skall därför alldeles strax slänga på mig lite kläder och knata iväg till affären i fråga!
Jag antar att:
FÖRST till KVARN får först mala.
Håll tummarna...

Så raskt över till sambon!
Igår så gjorde han ett av dom VÄRSTA relationsfelen av ALLA...
Relationsfel nr 1:
Han LJÖG inte!

I vilket ämne skulle han då inte tala sanning i?
Kläd-&-sko ämnet!!!!!

Det han borde veta vid det här laget är:
När man har en kvinna som man VET tycker OM något hon köpt, men är TVEKSAM till om det verkligen passar PGA STORLEKEN...

DÅ ska man ljuga och säga:
Älskling, den/det passar/sitter JÄTTEBRA!!!!!!!!

Vi hoppar då till dom där skorna jag köpte häromdagen.
JAG ÄLSKAR dom och dom är SUPERSKÖNA, men...
Jag har ju fått större fötter och var tvungen att köpa storlek 41!

Skorna är dessutom LÅNGSMALA så storlek 41 blir inte en liten gullig JOLLE på fötterna utan ett TANKFARTYG!!!!!!
Lång person med långa, stora fötter = LÅNGA SKOR!
Inte fint.

Det går väl an när man har högklackat för då kommer foten upp lite i luften och vinklas, men PLATTA skor:
Tuuuut-Tuuuut, tankfartyg på Nordsjön :(

När jag var med MORSAN i skoaffären så var hon VÄLDIGT rutinerad och LJÖG så det visslade om det när jag var tveksam...
"Nä, Madeleine, dom är jättesnygga, dom sitter JÄTTEBRA, det ser inte alls ut som du har stora fötter!"
Och i skoaffären har dom ju FÖRMINSANDE SPEGLAR dessutom!!!

När jag kom hem och kollade i min egen spegel:
Tuuuut-Tuuuuut, tankfartyget anländer i hamn!
Fan, och ändå älskar jag dom.
Hm...

Jag begick då ett stort MISSTAG, jag frågade en MAN, min man.

Ingen skugga ska falla ENKOM på sambon dock, för jag vet att det förekommer överallt i de flesta förhållanden!
Så jag fokuserar på MANNEN, inte sambon, fastän det VAR sambon som VAR/är mannen.
Skitsamma...

Jag frågade MANNEN:
Du, alltså, ser dom inte VÄLDIGT STORA ut?
Jag älskar dom, men gör dom inte mina fötter lite VÄL långa???
Mannen:
"Nja..."
Han tittar på skorna och fötter, hummar, rynkar ihop ansiktet, SKAKAR PÅ huvudet lite...

Den Osäkra:
Vadå NJA???
(Och DÄR borde MANNEN ha fattat att det är "fara & färde" när jag ilsknar till lite, men icke...)

Mannen:
"Nämen SÅ FARLIGT är det väl inte?"
(Danger, danger!!!!)
Han tittar igen, på fötterna.

Den Osäkra:
VADÅ, SÅ FARLIGT är det väl inte??????
Vafan MENAR DU????
Då SER JU FÖTTERNA STORA UT ELLER????
(Släta ÖVER nu din dumme fan/man...)

Mannen:
(Han gör ett försök i HELT OÖVERTYGANDE TON) :
"Nämen, det ser VÄL BRA UT, dom är väl helt okej!"

DÅ fick Den Osäkra tokspel!
Gaaaaah, nämen mina fötter ser ju SKITSTORA ut då ju när du håller på sådär och tvekar och gör en massa miner och...
Vafan , kunde du inte bara LJUGA och låtsas?
Va? Va?
Näääe, nu tycker jag att dom är för stora bara för det!
Jag har BÅTAR till fötter!
Säg som DET ÄR!!!!!!!!!!
(Vänta här nu, skulle han inte LJUGA?
Psykfall....)

Mannen:
(Satan, jag sket i det blå skåpet...)
SUCK!!!!!
Vänder på klacken och försöker fly fältet...
Den Osäkra KLACKLAR vidare och förföljer Mannen.
bla, bla, bla.

Av med skorna tillslut efter nån kvarts speglande...
Den Osäkra ångrar sig att hon ens frågade Mannen.
SUCK!!!!

Tips till Mannen:
Gör ALDRIG om det!
LJUG, säg:
Jättesnyggt, sitter jättebra, perfekt!!!
Och framför allt, TVEKA aldrig, rynka ALDRIG på pannan när du försöker övertyga!!!!
Lugnet = bibehållet!
Sticka lugnt ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0