Skavsår...

Någon som vill ha en snart 10-åring som ger skavsår i öronen?

Nu förstår jag PRECIS varför min grannfru var så snabb på att ge med sig åt sin dotter för att skaffa kanin när vi fått våran i somras.
Hon fick förmodligen SKAVSÅR i öronen!!!

Vilket sonen håller på att ge mig nu.

HELA kvällen har det inte tjatats om annat än en kanin till!
Fast sonen ska ju köpa, han vet ju inte om att han kanske får en.
JESUS, säger jag bara.
Han har tjatat om grannens kaniner, surfat på nätet, tjatat...
Nu, nu, nu, nu, nu, nu, nu.

Ja, är du beredd att betala för en kastrering av Leo då, SJÄLV, har jag försökt STOPPA tjatet med!
"Jajamensan!!!
Jag betalar det, bara jag får en till kanin!!!!"
Jaså, det gör du...
"Ja, jag betalar, inga problem, jag har pengar till det."
FYRA HUNDRA KRONOR, betalar du det?
"Ja."

Han tvekar inte en sekund.

Ja, OM vi ska ha en kanin till så kommer han inte behöva betala det, MEN jag tänkte att han kanske skulle bli tyst.
Nope.
Det har bara fortsatt i en jämn ström med olika argument och gud vet vad.

OCH...
Som löken på laxen har sonens kompis ringt 3 gånger och frågat "OM jag bestämt mig ännu"!
Hon har ju REDAN gjort kortet "förstår du" och ligger i startgroparna för att "Ge bort kanin imorgon"!
Och varje gång har hon frågat mig:
"Hur många procent säker är du nu????
Ja...
ANSATT från alla håll och kanter ;D


Jag å min sida har skickat iväg ett litet mail till en vän som jag jobbade med på Krukis förr i tiden.
Hon är nu veterinär.
Får se vad hon tycker och har för tips, jag avvaktar så länge.

Snart ska jag gå och lägga mig.
Det mesta är bakat och imorgon är det bara tårtan och dukning som ska fixas.
Blåsa upp ballonger.
Och bestämma sig för Fnuffis or no Fnuffis ;D

Så till sist.
Jag brukar inte gilla KappAhl´s kläder, men OM dom här tygerna i dessa kläderna är sjyssta, då ska jag köpa:









Så mycket "MadMen", 50-tal och så snyggt :D
Men KappAhl är inte kända för bra tyg i sina kläder, det brukar vara rätt taskig kvalitet.
Jag får helt enkelt se när kläderna hänger i butiken.

Det jag DÄREMOT har köpt på KappAhl är faktiskt denna, fast i blått, men det fanns ingen bild på den blåa...


Jättehärlig och en ny favorit.
När jag har på mig den känns det som när jag var liten och satte på mig mormors förkläde.
Hon hade såna där förkläden som man knäppte i ryggen, som var som klänningar.
Älskar den!
Klart slut från Fashionista Österholm, släkt med SONEN den nuvarande Fashionistan i familjen ;D
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0