TRÄSLÖJD...

Wow, det kunde blivit en SÅ bra dag idag...
Det gick från:



Till:

 ...

Jag har bakat lite till sonens födelsedag och fryst in.
Lätta kakor som inte påverkade nacken så mycket.
Skissat på lite bokstäver till min vän.
Det har gick inte så bra.
Gjorde lite igår också, men det blir inte bra, jag fick ringa och säga att han får fixa det på annat sätt.

Tillslut satte jag mig och gjorde ett till armband, till försäljning :D

Så blev jag KLAR med armbandet...
Gick ut i köket och tog fram strykjärnet, satte på det, gick in och fäste den sista garnstumpen och...
Va konstigt...
Det luktar TRÄSLÖJD från köket...
Typ som när man brände in sitt namn med en "brännpenna" på en nyckelring man gjort i eneträ.

STRYKJÄRNET!!!!!!!!!!!!!!!

Sprang ut i köket och där stod strykjärnet med STRYKPLATTAN NERÅT mot KÖKSBORDET!!!!!!
Va FAAAAAAAAAAN!!!!!!
Ja, va fan, ursäkta.
Ryckte upp strykjärnet från träbordet och hoppades att skadan inte skulle vara för stor.



Men det var det :(

Jag försökte skrubba bort det inbrända, men det gick inte.
Ok...
Inte mycket att göra åt, lösning?
Fruktfatet (med potatis och lök ;) fick en NY PLATS på köksbordet!



Problemet löst tills jag har en nacke som tillåter en omslipning av köksbordet.
Det tar väl ca...
Några ÅR bara.

Skitsamma, det känns som en SVUNNEN EPOK (forntid) har letat sig in i lägenheten, det luktar slöjdsal.
Ganska mysigt ändå på något sätt, då hatade jag ändå träslöjd.

Ja, ja, moving on...

Armbandet, i brunt och rosa.
Tycker det blev bäst av alla tre armbanden jag gjort sen igår.
70-tal och barnsligt, SÅ JAG ;D







Så blev den, nu börjar jag på en sjal.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0